مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان/ ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی ۱۹ دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی مصادف با 10 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی

سال ۱۷۳۲

عهدنامه احمد پاشا میان ایران و عثمانی منعقد شد.

سال ۱۸۵۲

امیرکبیر در حمام فین کاشان به دنبال توطئه گسترده درباریان و احتمالا به دستور ناصرالدین شاه قاجار به قتل رسید.

سال۱۸۶۳

متروی لندن قدیمی‌ترین شبکه حمل و نقل زیرزمینی جهان آغاز به کار کرد.

سال ۱۸۸۳

آلکسیی نیکولایویچ تولستوی، فیلسوف، شاعر و رمان نویس شهیر تاریخ ادبیات روس متولد شد. تولستوی در ۱۰ ژانویه ۱۸۸۳ در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد او پسر کنت نیکولای الکساندروویچ تولستوی بود و لقب کنت را به ارث برد. در سن‌پترزبورگ در رشته فنی تحصیل کرد اما بعد به ادبیات روی آورد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان/ ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چرا بازی Ghost of Tsushima دیر معرفی شد؟ / ویکی ووکچرا بازی Ghost of Tsushima دیر معرفی شد؟

بعد از انتشار بازی InFamous First Light در سال ۲۰۱۴ دیگر خبری از ساکر پانچ نبود و خیلی ها فکر کردند که بین این تیم و سونی مشکلاتی بوجود آمده است، و خیلی ها گمان بر این بردند که دلیل این تاخیر در معرفی همین اختلافات بوده است اما


سال ۱۹۱۹

شهر بغداد از سوی انگلستان اشغال شد.

سال ۱۹۲۹

نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه نویسنده بلژیکی منتشر شد.

سال ۱۹۵۰

رادیو ایران پخش برنامه‌های خود را از میدان ارگ شروع کرد.

سال ۱۹۵۷

ابوالقاسم سحاب بنیانگذار موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب درگذشت. استاد سحاب به زبانهای عربی، فرانسه، انگلیسی و آلمانی آشنائی داشت و در اواخر عمر به یادگیری زبان روسی نزد بانو دکتر فاطمه سیاح پرداخت. ترجمه‌های مقالات و کتب از زبانهای مختلف به فارسی نشان از تسلط وی به زبانهای بیگانه دارد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان/ ویکی ووک

 

سال ۱۹۷۸

شوروی اقدام به پرتاب سفینه فضایی سویوز همراه با ۲ فضانورد به فضا نمود.

سال۱۹۹۰

نخستین پرواز هواپیمای مسافربری بوئینگ ام‌دی-۱۱ محصول شرکت مک‌دانل داگلاس انجام شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *