مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند مصادف با 7 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند

سال ۱۶۱

مارکوس اورلیوس امپراطور روم شد.

سال ۱۹۰۷

مردم اصفهان برای عزل مسعود میرزا ظل السلطان حاکم اصفهان به دستور آقانجفی و حاج آقا نورالله در تلگرافخانه دولتی اجتماع نمودند و پس از مخابره چند تلگراف در کنسولگری انگلیس متحصن شدند.

سال ۱۹۱۱

انقلاب مکزیک اتفاق افتاد.

سال ۱۹۱۸

(در چنین روزی بطور سمبلیک) در خلال جنگ جهانی اول قحطی بسیار وحشتناکی در ایران به وقوع پیوست که موجب مرگ میلیونها نفر از شهروندان کشورمان شد. در واقع به دلیل وقوع جنگ جهانی اول و هجوم ارتش‏های بیگانه و غارت غلات ایران از سوی متجاوزین، قحطی هولناکی کشور را فرا گرفت. در آن تاریخ، ایران در نهایت فقر و تشنج به سر می‏برد و قسمت اعظم کشور در اشغال نیروهای متجاوز بود. بسیاری از مناطق ایران نا آرام بود و به عنوان مثال ارامنه و اسوریها در شمال غرب ایران نسل کشی خونینی براه انداخته بودند که مطابق نظر پاره ای از مورخین، تعداد مقتولین این نسل کشی به همراه جنایتهای صورت گرفته از سوی اشرار وابسته به اسماعیل اقا سیمیتکو، یاغی کرد، به بیش از صد هزار نفر بالغ می شود.


شاید دوست داشته باشید

بیماری آکنه روزاسه چیست؟ / ویکی ووکبیماری آکنه روزاسه چیست؟

آکنه روزاسه نوعی بیماری مزمن پوستی است که باعث التهاب و قرمزی پوست می شود. این بیماری قابل درمان صددرصدی نیست اما میتوان آن را با…

 

 

 


سال ۱۹۲۱

شهر آرتوین ترکیه از اشغال روسها و ارامنه ازاد شد.

سال ۱۹۲۵

شیخ سعید به همراه ۵ هزار تن دیگر به شهر دیاربکر ترکیه حمله کردند.

سال ۱۹۵۱

سپهبد رزم ‏آرا نخست وزیر محمدرضا پهلوی توسط جمعیت فدائیان اسلام ترور شد.

سال ۱۹۷۴

در پی برخوردهای مرزی ایران و عراق تعدادی کشته شدند و موضوع در سازمان ملل مطرح گردید.

سال ۱۹۸۳

به دنبال وقوع انفجاری در یک معدن در شهر زونگولداغ ترکیه ۱۰۲تن کشته و ۸۶ تن مجروح شدند.

سال ۱۹۸۹

روابط ایران و انگلیس چهار روز پس از صدور حکم ارتداد و قتل سلمان رشدی نویسنده کتاب ضد اسلامی آیات شیطانی، قطع گردید.

سال ۱۹۸۹

چین در ایالت تبت حکومت نظامی اعلام کرد

سال ۱۹۹۴

اکثریت مردم مولداوی با شرکت در یک رفراندوم مانع از الحاق کشورشان به جمهوری رومانی شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *