اتو زدن صحیح لباس ها چگونه صورت می گیرد؟

اتو زدن صحیح لباس ها چگونه صورت می گیرد؟ - ویکی ووک

کاربران محترم ویکی ووک در پست قبل وسایل مورد نیاز برای اتو کردن صحیح لباس ها را گفتیم. اما در این پست می خواهیم بدانیم که اتو زدن صحیح لباس ها چگونه انجام می گیرد؟!

نکاتی جهت اتو زدن صحیح لباس ها

ابتدا اتو را در کمترین درجه ی حرارت قرار داده و آن را روشن کنید تا کم کم گرم شود.

سعی کنید لباس ها را با توجه به دمایی که برای اتو کردن آنها نیاز است، از کم به زیاد آماده کنید تا مجبور نباشید که دمای اتو را با توجه به نوع پارچه ی لباس مرتب کم و زیاد کنید.

برای اتو زدن صحیح لباس ها باید به جنس پارچه دقت داشته باشید چون هر پارچه ای دمای مخصوصی برای اتوکشی نیاز دارد؛ که اگر به این مسئله بی دقت باشید باعث جمع شدن و چروک شدن بیشتر لباس، برق افتادن بر روی پارچه لباس و یا حتی سوختن لباس خواهد شد.

بهتر است لباس ها را وقتی که هنوز کمی مرطوب هستند اتو کنید تا بتوانید به راحتی لباس ها را صاف کنید.

ضمن اینکه زمان کمتری را برای اتو کردن صحیح لباس ها صرف خواهید کرد.

اتو زدن صحیح لباس ها چگونه صورت می گیرد؟ - ویکی ووک

اگر لباس ها را مدت زمان طولانی روی طناب یا رخت آویز پهن کردید و آنها خیلی خشک شده و رطوبت خود را از دست داده اند، می توانید آنها را به مدت یک ساعت درون یک نایلون پلاستیکی و در یخچال بگذارید تا کمی رطوبت را به خود جذب کنند و بعد آنها را اتو کنید.

روش دیگر این است که با استفاده از همان دستمال نم دار نخی نازکی که در اختیار دارید و آن را با اسپری کاملا مرطوب می کنید آن را روی لباس پهن کرده و اتوکشی را به شکل راحت تری انجام دهید.

برای اینکه لباس هایتان برق نیفتد، اتو را مستقیم بر روی لباس (با دمای زیاد) قرار ندهید.

در مورد بعضی از پارچه ها که حساس هستند و زود لکه شده و یا برق می افتند، برای اتو کردن صحیح لباس ها بین اتو و لباس از همان پارچه نخی نازک مرطوب می توانید استفاده کنید.

اما اگر احیانا لباس شما به خصوص لباس های مشکی برق افتاد، می توانید مقدار 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیتر آب بریزید و دستمال نرمی را درون آن قرار دهید.

سپس آب اضافی آن را بگیرید (از راه پارچه) بر روی قسمت برق افتاده بکشید تا برق آن از بین برود.

روش دیگر برای از بین بردن برق پارچه این است که یک پارچه را با آب گرم نم دار کرده و بر روی قسمت برق افتاده چندبار بکشید تا برق آن از بین برود.

لباس هایی را که رنگ تیره و مات دارند از داخل اتو کنید تا برق نیفتند و برعکس لباس هایی را که جنس براقی دارند از روی لباس اتو کنید.

لباس هایی را که جنس ضخیم و کلفتی دارند برای صاف شدن و بهتر اتو شدن یکبار از داخل و یکبار از بیرون لباس اتو کنید.

اتو زدن صحیح لباس ها چگونه صورت می گیرد؟ - ویکی ووک

برای اتو زدن صحیح لباس ها مخصوصا آنهایی که از جنس مخمل هستند، هرگز اتو را روی پارچه قرار ندهید بلکه اتو را از بالا و با فاصله مناسب نگه داشته و فقط با ایجاد بخار بر روی لباس آن را اتو کنید.

سپس می توانید با قرار دادن کف دست به سمت خواب پارچه دست بکشید تا کاملا لباس صاف شود.

برای اتو کردن قسمت های کش باف لباس، صرفا اتو را روی لباس گذاشته و بدون هیچ حرکت رفت و برگشتی آن را بردارید. (یعنی اتو را روی پارچه گذاشته و بردارید)

چون حرکت دادن اتو باعث کش آمدن لباس خواهد شد و لباس شما فرم اولیه خود را از دست خواهد داد.

برای کش نیامدن لباس و خوب ماندن فرم آن لباس ها را همیشه از راه پارچه اتو کنید.

برای اینکه قسمت هایی مثل یقه، سر آستین و یا سه جاف ها درست اتو شوند، ابتدا آنها را از پشت و بعد از روی لباس اتو کنید.

وقتی قسمتی از لباس را اتو کردید، آن را از سمت دیگر میز اتو آویزان کنید تا در اثر برخورد با شما مجددا چروک نشود.

اگر می خواهید که در موقع اتوکشی زمان کمتری را صرف کنید، روی میز اتو را با یک فویل آلومینیوم بپوشانید و بعد پارچه نخی روی میز اتو را پهن و آن را کاملا ثابت کنید.

این کار باعث می شود که فویل دما را بهتر منتقل کرده و به این صورت هر دو طرف لباس در زمان بسیار کوتاهیی زودتر و بهتر اتو خواهد شد.

اما در نهایت اگر اتویی در اختیار ندارید که لباس هایتان را با آن صاف کنید، می توانید لباستان را بر روی یک کاور یا چوب رختی آویزان کنید و آن را درون حمام به مدت چند دقیقه قرار دهید و دوش آب گرم را باز نمایید تا بخار آب حاصل شده بر روی لباس نفوذ کرده و چین و چروک ها را برطرف نماید.

روش دیگر این است اگر لباس هایی را که کمی نم دار هستند بر روی رادیاتوری که روشن است قرار دهید، لباس ها خود به خود با حرارت رادیاتور صاف خواهند شد.

این کار را می توانید در فصل زمستان که رادیاتورها روشن هستند، انجام دهید که راهی برای صرفه جویی در اتو کشی هم می باشد.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *