آشنایی با دم کردن انواع قهوه

کاربران محترم ویکی ووک اگر علاقه مند به انواع مختلف قهوه هستید این پست را مطالعه کنید. امروز می خواهیم با دم کردن انواع قهوه و طرز تهیه آن آشنا شویم. جالب است بدانید قهوه نوشیدنی پرطرفداری در جهان است و خواصی از جمله ضد پوسیدگی دندان، ضد افسردگی، ضد سردرد دارد و نیز به علت داشتن پتاسیم و منیزیم به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

آشنایی با دم کردن انواع قهوه – ویکی ووک

انواع قهوه از نظر دم کردن

  • قهوه ترک
  • قهوه فرانسه
  • قهوه اسپرسو
  • کافه لاته
  • کاپوچینو
  • بلک آی
  • آمریکانو
  • اسپرسو کن پانا

آشنایی با دم کردن انواع قهوه – ویکی ووک

نحوه دم کردن انواع قهوه

قهوه ترک: این نوع قهوه در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت صورت می گیرد اما به صورت کلی، داخل یک ظرف کوچک مخصوص که جازوه نام دارد به همراه آب، جوش می آید.

اما در کشور ایران، پودر قهوه ترک را به همراه آب (در صورت تمایل کمی شکر) در قهوه جوش ریخته و محلول را هم زده و روی حرارت قرار دهید تا هنگامی که دمای آب نزدیک به جوش برسد و سطح قهوه کف تشکیل شود؛ که در ا ین هنگام قهوه را سر می کنند.

قهوه فرانسه: یکی از آسان ترین روش های دم کردن قهوه، دم کردن قهوه فرانسه است که با دستگاه قهوه ساز یا فرانسه ساز (فرنچ فرنچ پرس) دم می شود به صورتی که قهوه در داخل فیلتر کاغذی بماند و فقط عصاره قهوه همراه با آب گرم خارج شود.

این قهوه معمولا در لیوان معمولی سرو می شود.

قهوه اسپرسو: این نوع از قهوه با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می شود به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه به صورت کامل خارج می شود.

این نوع قهوه یکی از محبوب ترین قهوه ها در دنیاست و در فنجان های کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و روی آن کف نازکی ایجاد می شود.

کافه لاته: این نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو است و به صورت لاته آرت (طراحی با شیر) سرو می شود. بخش بزرگ این نوشیدنی را شیر بخارزده تشکیل می دهد.

کاپوچینو: این نوشیدنی ایتالیایی اسن و بر پایه قهوه اسپرسو می باشد. این نوشیدنی در حالت کلی از نسبت های مساوی قهوه اسپرسو و فوم شیر و شیر بخار زده تشکیل شده است.

این نوشیدنی بر اساس مقدار فوم و شیر تفکیک می پذیرد؛ کاپوچینوی خشک یا Dry به کاپوچینویی گفته می شود که شیر بخار زده کمتر و فوم شیر بیشتری دارد و کاپوچینوی تر یا Wet شیر بخار زده آن نسب به فوم بیشتر است.

بلک آی: این نوشیدنی بر اساس قهوه دمی و اسپرسو می باشد. جهت آماده سازی و تهیه آن دو شات قهوه اسپرسو را عصاره گیری کنید و سپس به آن یک فنجان قهوه دمی بیفزایید.

آمریکانو: سرو قهوه اسپرسو به سبک آمریکایی، آمریکانو نام دارد. برای تهیه آن یا شات قهوه اسپرسو را عصاره گیری کنید و روی آن 180 میلی لیتر آب داغ بیفزایید.

اسپرسو کن پانا: این نوع از قهوه دارای دو شات قهوه اسپرسو می باشد که روی آن خامه زده شده قرار می گیرد. اسپرسو کن پانا کلمه ای ایتالیایی می باشد و به معنای قهوه اسپرسو با خامه است.

آشنایی با دم کردن انواع قهوه – ویکی ووک

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کاپ کیک شیر و قهوه را مطالعه نمایید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *