می خواهید طرز تهیه رولت بادمجان و مرغ را یاد بگیرید؟

می خواهید طرز تهیه رولت بادمجان و مرغ را یاد بگیرید؟ - ویکی ووک

رولت بادمجان و مرغ یکی از غذاهای خوش رنگ و لعاب است که علاوه بر طعم لذیذ آن، برای تزئین سفره هم غذای بسیار مناسبی است.

البته این غذا را به شکل ها و با مواد مختلفی طبخ می کنند، که امیدواریم شما هم این نمونه از آن را بپزید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

می خواهید طرز تهیه رولت بادمجان و مرغ را یاد بگیرید؟ - ویکی ووک

مواد لازم برای تهیه رولت بادمجان و مرغ

ردیف عنوان مقدار
1 سینه مرغ یک عدد
2 بادمجان متوسط 3 – 4 عدد
3 تخم مرغ 2 عدد
4 پنیر چدار یا پنیر پیتزا 100 گرم
5 پیاز یک عدد متوسط
6 سیر 2 حبه
7 گوجه فرنگی متوسط 3 – 4 عدد
8 ریحان تازه و خرد شده 2 قاشق غذاخوری
9 پیازچه تازه و خرد شده 2 قاشق غذاخوری
10 نمک و فلفل و ادویه به میزان لازم
11 فلفل قرمز به اندازه دلخواه
12 پودر سوخاری به میزان لازم
13 روغن به میزان لازم

طرز تهیه رولت بادمجان و مرغ

ابتدا سینه مرغ را به صورت خورشتی ریز کنید.

حالا یک عدد پیاز متوسط را با مقدار خیلی کم روغن کمی تفت داده و مرغ های خرد شده را به آن اضافه کنید و سپس سیر خرد شده را به آن بیفزایید و مختصری با مرغ تفت دهید و به آن نمک و فلفل و کمی فلفل قرمز و دارچین و کمی هم زردچوبه اضافه کنید و با مقدار کمی آب در حدود یک فنجان، بگذارید تا پخته شود.

در این فاصله بادمجان هایی را که شسته اید، به صورت ورقه های نیم سانتی برش بزنید و آن ها را سرخ کنید و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شوند و بگذارید تا سرد شوند.

گوجه فرنگی ها را هم مثل بادمجان ها به صورت ورقه های نیم سانتی برش بزنید و آن ها را هم کنار بگذارید.

برای تهیه رولت بادمجان و مرغ بعد از اینکه سینه مرغ پخته شد و به روغن آمد، بر روی هر برش بادمجان سرخ کرده یک برش گوجه فرنگی بگذارید و یک تکه مرغ و کمی ریحان و پیازچه و مقداری از پنیر چدار و یا کمی پنیر پیتزا بریزید و بادمجان ها را رول کنید.

تخم مرغ ها را داخل ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده با هم خوب مخلوط شود.

در ظرف مناسبی هم پودرهای سوخاری را بریزید، حالا رول های بادمجان را ابتدا در ظرف تخم مرغ هم زده بزنید و بعد هم داخل پودر سوخاری فرو کنید، این مرحله را دو بار باید انجام دهید.

ظرف مناسبی را روی حرارت بگذارید و بگذارید تا داغ شود و سپس به مقدار لازم روغن در ظرف بریزید وقتی روغن داغ شد، رولت ها را در آن سرخ کنید.

بعد هم رولت ها را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نکات قابل توجه در مورد این غذا

برای درست کردن رولت بادمجان و مرغ بادمجان ها را در اندازه بزرگ و یا متوسط و بدون تخم انتخاب کنید تا هنگام پیچیدن رول ها کوچک نبوده و یا در اثر داشتن تخم پاره نشوند.

برای درست کردن رولت بادمجان و مرغ لازم نیست که بادمجان ها را پوست بگیرید، بلکه بودن پوست بادمجان ها در موقع پیچیدن رول ها آن ها را بهتر نگه خواهد داشت، ولی اگر ترجیح می دهید می توانید آن ها را بدون پوست هم ورقه کنید.

می توانید به جای پختن مرغ، آن ها را با حرارت کم فقط کمی سرخ کنید، چون سینه مرغ با تفت دادن هم به سرعت آماده می شود.

وقتی سیر به غذا اضافه می کنید، دقت کنید که سیرها را زیادی تفت ندهید، چون بسرعت می سوزند و اگر تمایلی به طعم سیر ندارید می توانید آن را از غذا حذف کنید.

برای باز نشدن رول های بادمجان می توانید از یک ترفند ساده و زیبا استفاده کنید، به این شکل که از ساقه های سبز پیازچه به همان صورت بلند، برای پیچیدن دور رول های بادمجان کمک بگیرید و آن ها را روی رول گره بزنید، که برای تزئین هم شکل خوبی پیدا خواهند کرد.

بهتر است تا برای سرخ کردن رول های بادمجان، ظرف کوچک و نچسبی را انتخاب کنید تا روغن همه قسمت های رول ها را بگیرد و روغن باید داغ باشد.

به جای خرد کردن مرغ ها می توانید آن ها رابعد از پختن ریش ریش کنید و روی آن ریحان و پیازچه خرد شده و کمی فلفل قرمز و نمک و پنیر ریخته و مخلوط کنید و بعد از این مخلوط بر روی هر برش بادمجان یک قاشق بریزید و رول را بپیچید، فقط در این مدل باید دقت کنید که رول ها را از مواد پر نکنید تا موقع پیچیدن، مواد داخلی آن خارج نشود.

اگر دوست ندارید رولت بادمجان و مرغ را خشک مصرف کنید، می توانید با یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، سیر، نمک،  فلفل سیاه و قرمز، کمی آب و یک قاشق آبلیمو خودتان سس درست کرده و روی این غذا بریزید و نوش جان کنید.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *