دلایل تصادف چیست؟

دلایل تصادف چیست؟ / ویکی ووک

در چند پست قبلی سعی کردیم اطلاعاتی درباره اشتباهات رانندگی خدمت شما ارئه کردیم . در این پست می خواهیم درباره دلایل تصادف با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

تصادف چرا اتفاق می افتد؟

تصادف در رانندگی ممکن است به دلایل متعدد اتفاق بیفتد . بی شک رانندگی علاوه بر آموزش نیاز به تجربه و مهارت نیز دارد . با این وجود گاهی مشاهده می شود که رانندگان با تجربه و ماهر نیز دچار سانحه می شوند . برای درک بهتر این دلایل باید رفتار رانندگان را با دقت بیشتری زیر نظر گرفت.

 

دلایل تصادف چیست؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

آش شله قلمکار و طرز تهیه آن / ویکی ووکآش شله قلمکار و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نوع آش ایرانی آشنا شویم. این آش سنتی است و انواع حبوبات را دارد همچنین نیاز به…


 رایج ترین دلایل تصادف

گرچه وقوع تصادف ممکن است در اثر خطاهای متعدد انسانی و یا سیستمی اتفاق بیفتد ولی می توان پرتکرارترین موارد رابرشمرد.

 

دلایل تصادف چیست؟ / ویکی ووک

 

در زیر به نمونه هایی از دلایل تصادف اشاره می شود :

  • سرعت – برخی رانندگان تصور می کنند تا جایی که می توان باید بر سرعت خودرو افزود . برای همین پدال گاز را تا جا دارد می فشارند غافل از این که پلیس بر اساس معیارهایی از جمله کیفیت جاده ، میزان تردد ، شیب جاده و ترافیک اقدام به تعیین سرعت مجاز و در نهایت حداکثر سرعت قابل قبول برای هر مسیر می کند . مسلما عبور از این میزان سرعت یکی از مهم ترین عوامل تصادف می باشد.
  • خستگی – دومین عاملی که بر اساس آمار منجر به وقوع تصادف می شود خستگی راننگان است . این خستگی می تواند در اثر رانندگی طولانی به دلیل بعد مسافت باشد و یا اقدام به رانندگی بعد از یک روز کاری طولانی و نداشتن استراحت کافی باشد . در هر صورت زمانی که شما خسته هستید اعصاب ارادی شما به سمت غیر ارادی پیش می روند و ممکن است در لحظات حساس که نیاز به واکنش فوری و تصمیم گیری صحیح می باشد اعصاب شما به طور غیر ارادی عمل کنند و مثلا به جای گرفتن ترمز بر روی پدال گاز بفشارید
  • شب – یکی دیگر از علل وقوع تصادف نداشتن دید کافی در شب و در هنگام تاریکی است . بر اساس آمار بخش مهمی از سوانح در آغاز شب و شروع کاهش دید اتفاق می افتد . باید بدانید با آغاز شب میزان دید شما و متعاقبا ادراک شما از فضای پیرامون و فواصل کاهش می یابد . پس باید با سرعت کمتر و احتیاط بیشتر رانندگی کنید .
  • باران – در شرایط بارانی همانند رانندگی در شب نیاز به احتیاط بیشتری است . با آغاز بارندگی سطح جاده که آغشته به مواد نفتی و روغنی است به شدت لغزنده شده و مانند شیشه عمل می کند . بنابراین سرعت زیاد و بی دقتی می تواند به راحتی منجر به وقوع تصادف شود .

منابع : پلیس


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “دلایل تصادف چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *