بهترین لاستیک های جهان کدامند؟

لاستیک

یکی از اصلی ترین عنصر در خودرو، یک لاستیک خوب است. چیزی که به خودرو نرمی و چسبندگی می دهد و حس کنترل و در اختیار داشتن جاده رو میتوانید تجربه کنید. در این مطلب به چالش همیشگی ما در انتخاب لاستیک و انواع برندهای لاستیک در جهان و ایران پرداخته ایم.

بهترین لاستیک های خارجی

شرکت های مختلفی در زمینه ی ساخت بهترین لاستیکها با تکنولوژی های روز و استاندارد های جهانی فعالیت دارند. نرمی ،بادوامی ،قدرت چسبندگی بالا و… فاکتور هایی است که لاستیکی خوب میتواند دارا باشد. در ادامه به بهترین برندهای متخلف خارجی میپردازیم….

بریجستون

 

لاستیک

 

این شرکت ژاپنی در سال 1931 توسط اقای شیجیرو ایشیباشی تاسیس شد.

در سال 2015 به بزرگترین شرکت تولید این محصول در جهان شناخته شد که به بیش از 140 کشور عرضه مستقیم دارد و در سراسر جهان دارای بیش از 24 شعبه است.

میشلین

 

لاستیک

 

میشلین فرانسه یکی از قدیمی ترین شرکتها در این زمینه در جهان محسوب میشود که در سال 1889 توسط برادران میشلین تاسیس شد. در سالیان بعد قدرت خود را افزایش داد و شرکت های از قبیل ریکن،نتاروس و کومورا را به زیر مجموعه خود اضافه کرد.این شرکت در حال حاضر بغیر از لاستیک اتومبیل:

  • دوچرخه
  • موتور سیکلت
  • هواچیما

نیز تولید میکند.

کانتیننتال

 

لاستیک

 

بزرگترین شرکت تولید کننده لاستیک در آلمان کانتیننتال است که در شهر هانوفر واقع شده و در سال 1871 بعنوان یک شرکت تولید کننده کائوچو فعالیت داشت ولی کم کم مسیر خود را عوض کرد و پا به صنعت لاستیک سازی گذاشت و خود را بعنوان یک شرکت تولید کننده این محصول مطرح کرد.

پیرلی

 

لاستیک

 

پیر لی در سال 1872 توسط فردی به نام باتیستا پیرلی در شهر میلان شروع بکار کرد.  یکی از بزرگترین تولید کنندگان لاستیکهای مسابقه ایی مانند فرمول یک و ناسکار است.سال 2011 اوج شکفتن این شرکت بود و بعنوان تولید کننده خاص لاستیک انتخاب شد.

گودیر

 

لاستیک

 

1898 اقای سیپرلینگ در ایالت اوهایو لاستیک سازی گودیر را تاسیس کرد. این شرکت تولید کننده لاستیک  برای کامیون، ماشین های مسابقه ای ، ماشین آلات کشاورزی و راه سازی و… می باشد و البته جایی که متخصص آن است و موفقیت چشمگیری را دارد، ساخت بهترین لاستیک ها برای رقابت های فرمول یک بوده است.

بهترین لاستیک های ایرانی

کویر تایر

براساس تکنولوژی شرکت پیرلی ایتالیا و ماتادور جمهوری اسلواکی ساخته میشود و این شرکت در رده بندی جهانی قرار گرفته و لاستیکهایی با عاج های متناسب برای تمامی فصول دارد.

یزد تایر

در انواع مختلف لاستیکها اعم از جاده ایی و شهری فعالیت دارد و با استفاده از تکنولوژی فردشتاین هلند محصولات  خود را روانه بازار میکند

بارز

با خرید شرکت کانتیننتال آلمان در سال 1372 کار خود را در عرصه ی لاستیک سازی شروع کرد. گروه صنعتی بارز با تولید حدود ٧۵,٨٠٣ تن محصول در سال ١٣٩٢ رتبه اول در تولید تایر را بین کارخانجات تایرسازی داخلی به خود اختصاص داد.

دنا

در سال 1353 تحت عنوان بریجستون ژاپن شروع به کار کرد. در سال 1363 کلیه ی سهام بریجستون ژاپن به سازمان صنایع ملی منتقل گردیده و همزمان به شرکت تولیدی لاستیک دنا تغییر نام داده شد. دومین تولید کننده ی داخلی از نظر تناژ تولیدی است.

کیان تایر(البرز)

در سال 1337 تحت عنوان بی اف گودریچ تاسیس شد.در سال 1355 سهام واگذار میشود و تغییر نام به کیان تایر صورت میگیرد.این شرکت موفق به تولید اولین لاستیک بابکت در ایران میشود.

 

لاستیک

 

بهترین برند لاستیک خارجی در ایران

بریجستون

یک برند قدیمی و با کیفیت در ایران که همیشه مورد استفاده قرار گرفته است.

یوکوهاما

مانند همتای خود در کشورش نیست ولی جز مطرح های این عرصه بشمار میرود

هانکوک

کره ایی ها هم بازار خوبی درکشور ما دارند و محصولات آنها همیشه از کیفیت بالایی برخودار بوده است.

اپولو

برند هندی نسبت به سایرین معمولی تر کار میکنند و قیمت مناسب این لاستیکها است که مورد استفاده قرار میگیرند.

دانلوپ

یک برند انگلیسی که نسبت به اوایل کار خود کمتر مورد توجه قرار گرفته است.و کیفیتی معمولی را ارائه میکند.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *