بررسی لامبورگینی اوروس

بررسی لامبورگینی اوروس / ویکی ووک

بعداز سال ها، لامبورگینی دوباره به جرگه ی تولیدکنندگان خودروهای کلاس شاسی بلند یا SUV برگشت. لامبورگینی اوروس ، شاسی بلندی سوپر اسپرت و لوکس، با عملکردی خیره کننده که در سال 2012 در پکن مدل اولیش رونمایی شد، سرانجام با پایان دادن به انتظارها برای رونمایی، این مدل بصورت رسمی در نمایشگاه لس آنجلس آمریکا معرفی شد. گاو خشمگین حالا با ارائه این سوپر شاسی بی نظیر، آماده رقابت با سایر کمپانی های کلاس SUV است. در بخش های قبل هم کانسپت جدید این خودروساز ایتالیایی یعنی Terzo millennio را بررسی کرده ایم. اما در ادامه این بخش، به مشخصات اولین سوپر اسپرت شاسی بلند لامبورگینی خواهیم پرداخت.

 

 

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس از یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری که توانایی تولید 641 اسب بخار و گشتاوری معادل 850 نیوتن متر را دارد، بهره می گیرد. نیروی موتوری این غول ایتالیایی توسط محرک به هر چهارچرخ به صورت مستقیم انتقال پیدا می کند و شتاب و قدرت خیره کننده ایی به این SUV خشن و زیبا می بخشد. پیشرانه لامبورگینی اوروس برخلاف دیگر مدل های کمپانی لامبورگینی مجهز به سیستم توربو شارژ است و در کنار این پیشرانه، یک گیربکس هشت سرعته ی پیشرفته اتوماتیک هم برای اوروس استفاده شده تا وظیفه ی انتقال نیرو به چرخ ها را به عهده بگیرند.


شاید دوست داشته باشید

آبرون کبیر

آبرون کبیر و خواص آن

آبرون کبیر ، گیاهی است علفی یا نیمه علفی و چند ساله که ارتفاع ساقه گل دهنده ی آن بیست تا سی سانت است و دارای خواص…

 


مشخصات ظاهری لامبوگینی اوروس

شاسی بلند بودن، آن هم در سایز بزرگ از جذابیت ظاهری لامبورگینی اوروس است. کمپانی ایتالیایی جدیدترین گاو وحشی خودش را خیلی شیک با سگمنتی تهاجمی و خشن طراحی کرده و از امضای همیشگی خود، یعنی چراغ های Y-type در عقب و جلوی خودرو بهره گرفته است. خطوط شکسته روی بدنه خودرو که آن هم منقش به امضای Y گونه ی لامبورگینی است، ظاهری قدرتمند و عضلانی به این خودرو بخشیده. تناسب و یکپارچگی در فرم ظاهری این اتومبیل بخصوص در دو سپر جلو و عقب، نشانی است از طراحی مدبرانه و هوشمندانه این خودروساز معتبر اروپایی.

 

 

تکنولوژی و نوآوری های لامبورگینی اوروس

در این لامبورگینی حالات رانندگی هیجان انگیز زیر، برای لذت بردن هرچه بیشتر از رانندگی تعبیه شده است.

 

بررسی لامبورگینی اوروس / ویکی ووک

 

  • Strada، برای رانندگی عادی
  • Sport ، برای رانندگی های هیجانی و پرسرعت
  • Corsa ، برای مواقعی که خودرو را به پیست جهت مسابقه می برید
  • Sabbia، زمان رانندگی در جاده خاکی ها و مناطق شنی
  • Neve ، برای آب و هوای زمستانی و جاده ی پوشیده شده از برف
  • Terra ، هنگام رانندگی بجهت آفرودی و رفتن به دل طبیعت

همچنین لامبورگینی اوروس دو صفحه نمایش بزرگ لمسی، سیستم تعلیق بادی هوشمند و کلی امکانات و تکنولوژی بروز دنیا را برای حس رانندگی راحت در سوپر اسپرتی شاسی بلند و مطمئن بکار گرفته است.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


منابع: lamborghini

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *