بررسی خودرو پژو 508

خودرو پژو 508 - ویکی ووک

در ادامه بررسی مشخصات خودروهای روز و محبوب در دنیا به یکی از لوکس ترین خودروی کمپانی مشهور فرانسوی یعنی پژو 508 می پردازیم که شاهد حضور این خودرو جذاب و دوست داشتنی در ایران نیز هستیم و در ادامه با پژو 508 بیشتر آشنا خواهیم شد. در بخش های قبلی به اصطلاحات تخصصی خودرو  پرداخته ایم که در پیشنهاد می شود از این مطالب دیدن فرمایید.

مشخصات فنی پژو 508

کمپانی پژو در حال حاضر برای پژو 508 خود با دو نمونه ی بنزینی 1.6 لیتری وارد بازار مشتاق این سدان جذاب شده است که یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک وظیفه ی انتقال قدرت به چرخ های را بر عهده گرفته اند. همچنین این خودرو با موتوری 4 سیلندره و حجم 1600 سی سی و قدرت موتوری 165 اسب بخار از قدرت نسبتا متوسطی برخوردار است که البته این مشخصات برای یک سدان خانوادگی لوکس و مجهز بنظر کافی می باشد.

 

 

مشخصات ظاهری و داخلی پژو 508

این سدان جذاب در ادامه طراحی های دگرگون شده و لوکس این کمپانی بسیار زیبا و خاص طراحی شده و به گونه ایی تلفیقی از طراحی های شرکت سیتروئن یا با الهام گیری از آن تولید شده است که در پلت فرم سدان در طراحی بدنه جزو بهترین و شکیل ترین ها است. فرم چراغ های در عقب و جلوی خودرو خود نمایی می کنند و خطوط روی کاپوت و بدنه پژو 508، ظاهری حجیم و عضلانی، قدرتمند و اسپورت را ساخته است.

 

خودرو پژو 508 - ویکی ووک

 

اما بر خلاف ظاهر، این پژو از طراحی داخلی ساده و بدون هیچ پیچیدگی و شلوغی بر روی داشبورد ساخته شده است و فضایی باز، راحت و لوکس را در اختیار سرنشینان و راننده گذاشته است اما شاید هیجان و اشتیاق برای ورود به فضایی متفاوت از اتومبیل های هم رده در این خودرو دیده نمی شود چراکه طراحان سعی در ایجاد فضایی آرام و بدون هرگونه متعلقات اضافه و پر زرق و برق برای سرنشینان داشته است. شرکت خودروساز مشهور پژو برای پژو 508 خود آپشن ها و امکانات رفاهی خوب و بروزی را در تعبیه کرده است که بعضی از این آپشن ها به شرح زیر می باشد:

  • صندلی های برقی
  • گرمکن صندلی های جلو
  • سنسور فشار باد تایرها
  • کروز کنترل
  • سیستم کمکی پارک خودرو
  • سیستم تهیه خودکار
  • سانروف
  • دوربین دید عقب

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: زومیت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *