مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر مصادف با 30 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر

سال ۱۸۱۲

میرزا فتحعلی آخوندزاده، نویسنده و نمایشنامه نویس در شهر شکی جمهوری آذربایجان به دنیا آمد.

سال ۱۹۰۵

البرت انیشتاین مقاله خود با نام “الکترودینامیک اجسام در حال حرکت” را منتشر نمود و به این ترتیب نظریه نسبیت خاص معرفی گردید.

سال ۱۹۰۸

حادثه عظیم تونگوسکا رخداد. در ساعت ۷:۱۴ صبح، انفجار مهیبی در نزدیکی رودخانه تونگوسکا واقع در پودکامنایا که در حال حاضر به عنوان ایالت کراسنویارسک روسیه شناخته می‌شود به وقوع پیوست. هر چند امروزه نیز دلیل این انفجار موضوع بحث است ولی عموماً علت آن را مربوط به انفجار یک قطعه سنگ آسمانی بزرگ یا ستاره دنباله‌دار، در ارتفاع ۱۰–۵ کیلومتری از سطح زمین می‌دانند. برآوردهای انجام گرفته از محدوده انرژی حاصل از انفجار از ۵ مگا تن تا بیش از ۳۰ مگا تن ماده انفجاری تی‌ان‌تی، و به احتمال زیاد ۱۵–۱۰ مگاتن می‌باشد. این مقدار تقریباً به اندازه قدرت انفجار هسته‌ای-حرارتی موسوم به قلعه براوو است که توسط ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه فوریه سال ۱۹۵۴ آزمایش گردید. انفجار تونگوسکا در حدود ۱۰۰۰ بار قدرتمندتر از انفجار اتمی هیروشیما و در حدود یک سوم قدرت انفجار بمب تزار است که بزرگترین سلاح هسته‌ای آزمایش شده توسط بشر است. در انفجار تونگوسکا بیش از ۸۰ میلیون درخت در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومترمربع ریشه‌کن شدند و شوک ناشی از انفجار برابر ۵ در مقیاس ریشتر تخمین زده شده‌است.

سال ۱۹۳۴

به دستور آدولف هیتلر، ۸۵ عضو “ای آ” در عملیاتی تحت عنوان “شب چاقوهای بلند ” توسط افسران “اس اس” کشته شدند.

سال ۱۹۳۶

رمان “همانند نسیم گذشت” منتشر شد. این رمان پرفروشترین رمان تاریخ ادبیات جهان است.


شاید دوست داشته باشید

برند بوک چیست؟ / ویکی ووکبرند بوک چیست؟

برند بوک یا کتابچه برند سندی مکتوب است که کار آن معرفی کامل برند در راستای برندسازی بهتر و کاراتر می باشد. این کتابچه به نوعی…


سال ۱۹۴۱

آلمان نازی در عملیاتی با عنوان بارباروسا، شهر لئویو اوکراین را تصرف کرد.

سال ۱۹۵۶

دو هواپیمای مسافربری آمریکا بر فراز گراند کانیون با هم برخورد کردند که به دنبال ان ۱۲۸ تن کشته شدند.

سال ۱۹۶۰

کنگو، استقلال خود را از بلژیک اعلام نمود.

سال ۱۹۶۳

اینگوی یوهان مالمستین، نوازنده گیتار، خواننده، آهنگساز و خالق سبک نئوکلاسیکال متال اهل سوئد متولد شد.

سال ۱۹۷۱

سفینه فضاپیمای سایوز ۱۱ در اسمان منفجر شد.

سال ۱۹۹۰

اقتصاد آلمان شرقی و المان غربی در هم ادغام شد.

سال ۱۹۹۷

بریتانیا اداره هنگ کنگ را به چین سپرد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *