زوربینگ چیست؟

زوربینگ چیست؟ / ویکی ووک

در ادامه بررسی ورزش های جذاب و پرنشاط به یکی از ورزش های جدید والظهور و سرگرم کننده به نام زوربینگ می پردازیم. زوربینگ ورزشی است برخواسته از کشور نیوزیلند که در آن افراد به دورن یک کره شفاف از جنس PVC به نام زورب(Zorb) می روند و از ارتفاع های بلند به سمت پایین می غلتند و لحظات شاد و سرگرم کننده ایی را برای ورزشکاران و افراد مشتاق به استفاده از این ورزش می سازند. در بخش های قبلی به ورزش های پرنشاط بیلیارد، بولینگ و باسابال پرداخته ایم که پیشنهاد می شود با مطالعه این ورزش ها با سرگرمی ها بیشتری آشنا شوید، اما در ادامه این بخش به تاریخچه و بازی زوربینگ بیشتر می پردازیم.

تاریخچه زوربینگ

دیوید و اندرو آکر دو برادر نیوزلندی، اولین کسانی بودند که از ابزار بازی حیوان خانگی بامزه همستر به نام Hamster Balls به ایده ساخت بازی جذاب و پرنشاط زوربینگ برای انسان ها افتادند. این دو کره ایی شفاف را از جنس پلاستیک بگونه ایی ساختند که یک نفر درون این کره جایی بگیرد بطوری که جان آن فرد به مخاطره نیوفتد و در فضایی بسته و کاملا امن برای لحظاتی به بازی و سرگرمی بپردازند.

 

زوربینگ چیست؟ / ویکی ووک

 

در ادامه زوربینگ به یکی از ورزش های پرطرفدار و جذاب نیوزلند بدل شد، بطوریکه این بازی در زمان قابل توجه ای به سایر کشور ها در سراسر جهان گسترش پیدا کرد و حالا از ساخت این بازی چندین رشته ورزشی دیگر مانند فوتبال حبابی و … بوجود آمده است که خیلی از کشورها بصورت جدی در این زمینه فعالیت می کنند و به مقام های جهانی می رسند.


شاید دوست داشته باشید

مرغ شکم پر را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووکمرغ شکم پر را چگونه درست کنیم؟

امروز می خواهیم یک نوع مرغ شکم پر رو به شما آموزش بدهیم که امیدوارم از طعم و مزه آن لذت ببرید. نکته مهم برای تهیه مرغ شکم پر…


درباره ی ورزش زوربینگ

زوربینگ همان طور که گفته شد، ورزشی است که یک یا چند نفر در زورب یا کره ایی بزرگ از جنس پلاستیک با هدف غلتیدن از بالای ارتفاع با سرعت هرچه بیشتر قرار می گیرند. در زوربینگ چندین رشته مختلف وجود دارد که یکی از این رشته ها غلتیدن از تپه ها بروی دشت چمن زار می باشد که در این حین مسابقاتی هم برای رکورد گیری برگذار می شود. یکی دیگر از رشته های زوربینگ بر روی دریا می باشد که نوعی ورزش آبی هم تلقی می گردد.

 

زوربینگ چیست؟ / ویکی ووک

 

باتوجه به جنس پلاستیکی زورب ها و محیط کاملا بسته ی آن، این ورزش دارای خطراتی ازجمله خفگی هم می باشد که سازنده های آن برای این منطور در لایه های زورب ها مقداری آب ریختند تا محیطی مرطوب و هیدورژنی را به وجود بیاورند، ولی با تمامی این تدابیر هرفرد بطور مشخص در بازه ی زمانی خاصی می تواند در این زورب ها قرار داشته باشد. از این ورزش جذاب در گینس رکوردهای سرعتی نیز به ثبت رسیده است که نشان دهنده جدی بودن و اهمیت آن دارد.

 


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

 


منبع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *