توییتر چیست؟

توییتر چیست؟ / ویکی ووک

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که طرفدارهای زیادی در ایران و خارج از کشور دارد، هرچند این شبکه اجتماعی مانند تلگرام در ایران محبوبیت ندارد اما با توجه با محدودیت هایی در کشور ما برای این شبکه اجتماعی وجود دارد بازهم طرفداران به نسبت زیادی دارد. در این مطلب میخواهیم بیشتر با این شبکه اجتماعی آشنا شویم و در مطالب بعدی نیز آموزش های لازم این شبکه‌ی اجتماعی را قرار خواهیم داد.

آشنایی با شبکه اجتماعی توییتر

توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است و (به انگلیسی: Twitter) یک شبکه‌ی اجتماعی و سرویس ارائه دهنده‌ی میکروبلاگ است که  در ابتدا به کاربران اجازه می‌داد تا ۱۴۰ حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند اما در نوامبر 2017 تعداد کاراکتر هایی که توییت می شود را دوبرابر کرد و الان کاربران اجازه دارند تا 280 کاراکتر را توییت کنند. در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس، و صدا نیز فرستاد. شاخه مرکزی این شبکه اجتماعی در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا است و دفترهایی نیز در شهرهای بوستون، نیویورک و سن‌آنتونیو دارد. این شبکه اجتماعی محبوب (بیشتر در خارج از کشور) هم اکنون توییتر بیش از ۶۰۰ کارمند دارد و در ۱۶ زبان در دسترس است.

 

توییتر چیست؟ / ویکی ووک

 


چه غذاهایی را نباید بعد از قطع دوران شیردهی به کودکان داد؟ / ویکی ووکچه غذاهایی را نباید بعد از قطع دوران شیردهی به کودکان داد؟

ره بادام زمینی سرشار از پتاسیم، پروتئین و فیبر است اما می تواند باعث…

 

 


تاریخچه‌ی توییتر

 

توییتر چیست؟ / ویکی ووک

 

توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ دارای ۵۰۰ میلیون کاربر بوده است که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.  این شبکه اجتماعی با شعار «چه کار می‌کنید؟» (به انگلیسی: ?What are you doing) پا به میدان وب ۲٫۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» (به انگلیسی: ?What’s happening) تغییر کرد. یکی از ویژگی‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها 280 کاراکتر است. این دو شناسه به قدری نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیّت رسید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *