مشخصات گوشی HTC U Ultra

HTC U Ultra

شرکت تایوانی HTC با تولید گوشی HTC U Ultra با نمایشگری بزرگ و بدنه‌ای که با شیشه پوشیده شده است مسیر جدیدی را در مقابل راه خودش قرار داده است، و قصد دارد ثابت کند که قرار است بعد از شکست هایی که در گذشته تجربه کرده است توانسته راه درست خود را پیدا کند. U Ultra به نمایشگری بزرگ مجهز شده، از نمایشگر دوم برای دسترسی سریع بهره برده و طراحی به روزی دارد.

در این پست میخواهیم این محصول را مورد بررسی قرار دهیم.

سخت افزار گوشی HTC U Ultra

HTC U Ultra

اچ تی سی برای محصول جدید خود تراشه 4 گیگابایت رم انتخاب کرده تا میزان رم پرچم‌دارش هم با پرچم‌دار ال‌جی برابر بوده و در نتیجه از قدرت پردازشی یکسانی برخوردار باشد، که این رم در کنار حافظه ی 64 گیگابایتی که حدود 53 گیگابایت آن قابل دسترس می باشد،میتواند پردازش‌های سنگین و اجرای چند برنامه به‌صورت هم‌زمان را انجام دهد. همچنین، جدیدترین نسخه اندروید موسوم به نوقا به‌عنوان سیستم‌عامل در  U Ultra ایفای نقش می‌کند تا پازل امکانات بالا در این گوشی موبایل کامل شود. این نسخه از اندروید به رابط کاربری اچ‌تی‌سی مجهز شده و شخصی‌سازی‌های فراوانی در مورد آن انجام شده است.

نمایشگر گوشی HTC U Ultra

HTC U Ultra

اچ تی سی برای این گوشی نمایشگر 5.7 اینچ QHD در نظر گرفته است.

با توجه به ابعادش تراکم بالای 513 پیکسل بر اینچ را هم به تصویر می‌کشد. به لطف پنل LCD به کار رفته در ساخت این نمایشگر زوایای دید خوبی به دست می‌آید که تماشای محتوای چندرسانه‌ای را بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از موارد جدید که در بخش تنظیمات نمایشگر U Ultra به چشم می‌خورد امکان تغییر اندازه محتویات نمایشگر است. بنابراین می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی علاوه بر اندازه‌ی نوشته‌ها اندازه‌ی محتویات نمایشگر را هم عوض کنید.  نکته مهم دیگر در مورد نمایشگر U Ultra وجود نمایشگر دوم 2.05 اینچی است که پیش‌تر در LG V20 شاهدش بودیم. این نوار کوچک که در سمت راست دوربین سلفی قرار دارد، می‌تواند اعلان‌ها را نشان دهد، دسترسی سریع به یک سری از برنامه‌ها را فراهم کند یا حتی کلماتی که بخواهید را نمایش دهد.

دوربین گوشی HTC U Ultra

HTC U Ultra

شاید جالبترین نوآوری که در این گوشی بکار رفته است دوربین سلفی بهتر و با ثبت جزئیات بیشتر در مقابل دوربین اصلی است، دوربین اصلی گوشی 12 مگاپیکسل است و این سنسور در دوربین سلفی به 16 مگاپیسکل ارتقا یافته و همانطور که گفته شد، می‌تواند تصاویری روشن و شفاف با جزئیات بالا ثبت کند. رابط کاربری دوربین در U Ultra بسیار ساده طراحی شده تا حالت‌های مختلف عکاسی به سادگی در دسترس باشند. حالت عکاسی در هر دو سنسور دوربین اصلی و سلفی به‌صورت پیش‌فرض روی Auto HDR قرار دارد و حالت‌های دیگر مانند

  • Selfie Video
  • Selfie Panorama
  • Pro

به سادگی قابل انتخاب و دسترسی هستند.

طراحی و ساخت گوشی HTC U Ultra

ما غالباً اچ تی سی را شرکتی میدانستیم که گوشی هایی با بدنه ی فلز طراحی میکند اما این شرکت محصول جدید خود را با پوششی از جنس شیشه در اختیار کاربران قرار داده است. به‌استثنای قاب پشتی و قاب جلو، لبه‌های U Ultra از فلز ساخت شده تا مقاومت بیشتری به آن ببخشد. گوشه‌های گرد و لبه‌های قاب پشتی که خمیدگی بسیار کمی دارند همگی علاوه بر انتقال حس بهتر به هنگام در دست گرفتن گوشی، کنترل آن را آسان‌تر می‌کنند. قاب جلو در U Ultra توسط نسل پنجم از محافظ‌های گوریلا گلس محافظت می‌شود تا نگرانی کمتری در استفاده از گوشی وجود داشته باشد، هرچند که برای پشت گوشی محافظی تهیه نشده است و کاربران باید مواظب آن باشند.

HTC U Ultra

قیمت گوشی HTC U Ultra

این گوشی در حاضر با حدود قیمت 3,450,000  در بازار ایران به فروش میرسد.

به امید فرداییی روشن.

منابع: Zoomit / GSM

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *