مصرف مکمل های تقلبی ورزشی چه عوارضی دارد؟

مصرف مکمل های تقلبی ورزشی چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

خیلی ها معتقداند که ورزش کردن مخصوصا ورزش بدنسازی بدون کمک گرفتن از مکمل های ورزشی اصلا لطفی ندارد و با این مکمل ها است که می توان به خوش اندامی و عظلات تراشیده و حجیم را داشت. در این که مکمل های ورزشی مخصوصا پروتئین نقش به سزایی در پرورش و بازسازی عضلات دارند شکی وجود ندارد، اما باید بدانید این مکمل ها را از کجا تهیه و مصرف کنید. در این بخش به عوارض مصرف مکمل های تقلبی ورزشی می پردازیم.

مصرف مکمل های تقلبی ورزشی چه تاثیری بر بدن می گذارند؟

مصرف مکمل های تقلبی ورزشی چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

عمده مکمل ها ورزشی به دو دسته مکمل های تغذیه ای و دارویی تقسیم بندی می شوند حال فرض کنید که این مکمل ها مدت ها است که تاریخ مصرفشان سرآمده است و یا محتویات داخل آن از شیرخشک، آرد و پودر ذرت تشکیل شده است که گاهی اوقات برای اثر بخشی بیشتر استروئیدهای ارزان قیمت خوراکی نیز به محتویات پودرهای داخل قوطی اضافه می کنند، که در این صورت نه تنها پولی که صرف انگیزه ی خود برای داشتن بدنی خوش فرم را دور ریخته اید، به اشتباه دارید چیزی را مدام مصرف می کنید که هیچ ارتباطی با هدف و انگیزه ی شما ندارد.

خطرات عمده مکمل های اصل صدمات جبران ناپذیری را به کبد، کلیه و سیستم دریافت پروتئین بدن شما وارد می کند، حال فکر کنید که این مکمل ها تقلبی باشد و شما به راحتی می توانید در خطر نقص عضو و حتی مرگ قرار بگیرید. شایع ترین و رایج ترین خطرات مصرف مکمل های تقلبی ورزشی نامتعادل کردن تغذیه ی فرد و دریافت مواد مغذی و پروتئن های مواد غذایی به صورت کامل در بدن است. مصرف بیش از حد این مکمل ها در کوتاه مدت می تواند خطر سکته ی قلبی و گرفتی عروق را در پی داشته باشد.

چگونه مکمل های تقلبی ورزشی را بشناسیم؟

راه های مختلفی برای شناسایی و پیشگیری از خرید مکمل های تلقبی ورزشی وجود دارد که مهم ترین نکته برای تهیه ی این مکمل ها از نمایندگی های اصلی و داروخانه ها می باشد. باید آگاه باشید که مکمل های تقلبی ورزشی در بسته بندی از خطای دید شما سود می برند، به این شکل که محصول Nutrex را با تغییر جزی به Mutrex جایی می زنند پس باید آگاهی خود را از نام برند محصولی که قصد خرید آن را دارید بالا ببرید و تمامی مشخصات بسته بندی آن را یاد داشته باشید.

اما این پایان کار نیست و نمی توان به بسته بندی ظاهری اطمینان کرد و باید به کوچک ترین چیزها در بسته بندی مانند: فونت نوشتاری، هولوگرام، کیوآر کد، موراد حک شده روی قوطی و …. توجه داشته باشید. سایر موراد مورد توجه به شرح زیر است:

  • پودر و مکمل ها در ظرف بصورت یکدست و یک رنگ باشد و هیچ دانه درشتی و غیرعادی در قوطی نباید باشد.
  • مکمل های نباید بوی نامطبوع بدهند
  • وجود دانه های رنگی در بین پودرها نشانه تقلبی بودن است.
  • قوطی نباید حالت شفاف داشته باشد و محتوای داخل آن نمایان باشد.
  • قوطی مکمل باید پلمپ معتبر داشته باشد.
  • طعم و وزن درج شده باید با طعم داخلی یکی باشد.

منبع: edcoan.ir

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *