ارتباط خوب بین همسران و راه حل های مناسب برای آن

ارتباط خوب بین همسران و راه حل های مناسب برای آن - ویکی ووک

ارتباط خوب بین همسران با رفتارهای درست و سنجیده طرفین امکان پذیر است و جز آموختن و رعایت این رموز، راه دیگری وجود ندارد.

در پست قبل هم در مورد مهارت های این رابطه صحبت کردیم و در این مطلب هم موارد دیگری را در این زمینه عنوان خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

راه های ارتباط خوب بین همسران

خریدن هدیه

یکی دیگر از راه های ایجاد ارتباط خوب بین همسران خریدن هدایایی هر چند کوچک، با مناسبت و یا حتی بی مناسبت است.

باور کنید؛ خرید هدیه و کادوهایی که شاید از نظر مالی و مادی چندان ارزشی نداشته باشند، اما به سبب معنوی بسیار ارزشمند هستند، می تواند به استحکام روابط، کمک قابل توجهی نماید.

چون در این صورت به طرف مقابل خود می فهمانید که به فکر و یاد او هستید و شخص او، برای شما با ارزش است، پس بی بهانه و یا با بهانه باهدیه ای هر چند کوچک او را خوشحال کنید.

هدیه - ویکی ووک

توجه به وضع ظاهری

همسران دوست دارند تا علاوه بر آرامش درونی و روحی، همواره همسر خود را با ظاهری آراسته و مرتب ببینند و شاید مردان بیش از زنان به این مسئله توجه دارند.

مردان پیش از اینکه به شخصیت یک زن توجه کنند، ابتدا به سر و وضع ظاهری او دقت دارند؛ پس لازم است تا علاوه بر شاداب بودن و سرزنده نشان دادن خود، به ظاهر خود بیش از پیش توجه کنید تا همسر شما هر روز با زنی دلربا و جذاب روبرو شود و بدین ترتیب پایه های زندگی خود را محکم کنید.

با خانواده همسر خود مهربان باشید

این نکته را هیچگاه فراموش نکنید، همانطور که شما اعضاء خانواده خود مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و… را دوست دارید و صمیمانه به آن ها عشق می ورزید؛ همسر شما نیز خانواده ای دارد که با آنان سال ها زندگی کرده و آن ها را دوست دارد.

پس ارتباط صمیمی و دوستانه شما با خانواده اش، در استحکام روابط شما نیز بسیار موثر خواهد بود؛ اما نکته ای که در اینجا حائض اهمیت است، نگه داشتن تعادل در این رابطه است.

زیرا ارتباط بیش از حد نزدیک و بدون هیچ حد و مرزی هم، مشکل ساز بوده و اصلاً توصیه نمی شود، ارتباطی نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک در عین حال ساده و صمیمی شما را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد.

ارتباط خوب بین همسران و راه حل های مناسب برای آن - ویکی ووک

از خود تعریف و تمجید نکنید

آیا تا به حال با اشخاصی برخورد کرده اید که در حضور همسرشان به بهانه های مختلف از خودشان بیش از اندازه تعریف و تمجید می کنند تا آن ها را به گوش همسرشان بزنند و بگویند من از تو بهترم!

یکی از راه های ارتباط خوب بین همسران این است، حتی در صورتی که با همسرتان به تنهایی گفتگو می کنید؛ با تعریف های مکرر و بی حد و اندازه از خود و با ایجاد احساس برتری خود نسبت به او، حس اعتماد به نفس او را پایین نیاورید و او را از گفتگو با خود پشیمان نکنید.

واکنش تند نشان ندهید

برای اینکه همسرتان همواره با شما روراست باشد و صادقانه رفتار کند؛ حتی اگر رفتارها، حرف ها و گفته های او مطابق میل شما نیست، هیچگاه از خود واکنش تند و شدیدی نشان ندهید و تلاش کنید که در اینگونه مواقع خونسرد باشید و راه حلی بهتر در موقعیتی مناسب تر را جستجو کنید.

چون در غیر این صورت او فکر می کند که برای افکار و احساساتش ارزشی قائل نیستید و با این رفتار خود بذر بی اعتمادی و تفرقه را در زندگی خود خواهید کاشت.

ارتباط خوب بین همسران و راه حل های مناسب برای آن - ویکی ووک

او هرگز مثل شما نیست 

از همسرتان توقع نداشته باشید که با تمامی ایده ها، افکار، علایق و طرح های پیشنهادی شما موافق باشد و همواره آن ها را تحسین کند، چون او هم آرا و نظرات مخصوص به خود را داراست.

واقع بین باشید و به او هم اجازه دهید تا نظرش را هر چند کاملاً مخالف شما باشد به راحتی عنوان کند و از این اظهار نظر ناراحت نشوید، بلکه از آن استقبال کنید و هر دو راهی میانه و مشترک، بدور از دلخوری و جنجال را برای حل مشکل بیابید.

بامحبت و مهربان باشید

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که کلید حل همه مشکلات، مهربانی و محبت است و پذیرفتن و درک نوع محبتی، که وی نسبت به شما دارد، زیرا هر کس یاد دارد تا به شیوه خود ابراز محبت کند.

وقتی که همسرتان برای جلب محبت و نظر شما کاری را انجام می دهد هرگز از او انتقاد نکنید و صبور باشید تا کم کم تفاهمی دوجانبه برای یک ارتباط خوب و صمیمی حاصل گردد.

مواردی که عنوان شد، تنها راه حل هایی ساده برای ارتباط بهتر بین همسران بود، امیدواریم شما هم راه حل های مناسبی را برای یک زندگی سالم و شیرین و به دور از تنش، را جستجو کرده و آن ها را بکار بندید.

ارتباط خوب بین همسران و راه حل های مناسب برای آن - ویکی ووک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *