چگونه تنش و استرس را از بین ببریم؟

چگونه تنش و استرس را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

ما انسان ها ردیفی از هیجانات و احساسات را در درون خود داریم، بخشی از وجود ماست و با آن بدنیا می آییم. برخی از این هیجانات باعث استرس هایی در وجود ما می شوند که بسیار برای سلامتی ضرر دارد، همه می دانیم که تنش و استرس بزرگترین دلیل بسیاری از بیماری  هاست از همین رو می خواهیم در این مطلب برخی راه های ساده برای از بین بردن این تنش و استرس را باهم بررسی کنیم.

راه های ساده برای شکست تنش و استرس

 

چگونه تنش و استرس را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

 

ما در مطالب قبل بسیار راه های از بین بردن تنش و استرس بوسیله‌ی راه های درمانی بررسی کرده ایم در این مطلب میخواهیم راه های روانشناسی را بررسی کنیم، راه هایی که با انجام دادن آن ها می توانیم روانی آرام داشته باشیم و بواسطه ی این روان آرام استرس و تنش های درونی خود را از بین ببریم.

تقسیم بار

همه مشکلات را به دوش خود نگذارید، برخی از مسئولیت ها را به عهده دیگران بگذارید تا فرصتی برای آرامش پیدا کنید، این آرامش باعث می شود استرس های خود را از بین ببرید.

رفع کسالت

اگر بی حوصله باشیم ذهنمان شروع به خلق ترس های آزار دهنده و اضطراب می کند. منتظر نباشید چیز هیجان برانگیزی در زندگی تان رخ دهد، با کارهای سرگرم کننده و ماجراجویی کمی چاشنی به زندگی خود بدهید.

ترفندهای اعتماد به نفس

کارهای شادی و هیجان انگیز برای بالا بردن اعتماد به نفس انجام دهید. اگر دچار عدم اعتماد به نفس هستید، گام های مثبتی برای بهبود چیزهای نیازمند تغییر بردارید. افراد مثبت اندیش را دور خود جمع کنید. فهرستی از قابلیت های خود تهیه کنید.

طرح و سازماندهی

اگر بی نظم باشیم، بیشتر دچار تنش می شویم، بنشینید، و فقط برای کارهایی که پس از آنها بر می‌آیید برنامه ریزی کنید.

زنگ تنفس

گاهی فرصت برای آرامش به خود بدهید. آن را برای روز تعطیلی نگذارید.

خواب و خوراک خوب

خواب جسم و ذهن را بازسازی کرده و به تسکین تنش کمک می کند. همین طور، مواد مغذی سالم موجود در غذاها، توانایی بدن را در مقابله با تنش بیشتر می کند.

اهمیت دادن به خود

مهم نیست که دیگران را راضی و مغرور به خود کنید. آنچه مهم است اول خود را راضی کنید، البته بدون آسیب رساندن به دیگران، اگر بتوانید نشاط و آرامش درونی بیابید، این رضایت و شادی درون به سایر جنبه های زندگی‌تان هم سرایت خواهد کرد.

امیدوارم راه‌های که گفتیم کمک کننده باشد، راستی نظر شما در این باره چیست؟ چگونه می توانیم تنش و استرس را از خود دور کنیم؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: درمان سحر آمیز

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *