داستان انگیزشی شماره 31 – مداد

داستان انگیزشی شماره 31 - مداد / ویکی ووک

سلام به همراهان همیشگی ویکی ووک، امیدوارم از 30 داستان انگیزشی قبل لذت برده باشید و از آن ها بهره برده باشید. امروز سی و یکمین داستان انگیزشی را برای شما عزیزان قرار می دهیم. این داستان درباره پدربزرگی است که به نوه اش یا می دهد که زندگی را از مداد یاد بگیرد، شما تعجب برانگیز باشد، مداد!!! اما دعوت می کنم داستان انگیزشی شماره 31 را باهم میخوانیم تا بدانیم که داشتن صفات مانند مداد چقدر میتواند در زندگی هر قرد تاثیرگذار باشد.


حدیث روز

أمیرالمؤمنین علی (ع):
رأسُ الآفاتِ اَلولَهَ باللَّذّات

سرآمد آفت ها شیفتگی به لذتهاست


متن داستان انگیزشی شماره 31

مداد

 

داستان انگیزشی شماره 31 - مداد / ویکی ووک

 

پسرکی دید که پدربزرگ دارد چیزی می نویسید رو کرد به پدربزرگ و گفت:” پدر بزرگ درباره‌ی چه می نویسی؟”

پدربزرگ گفت:” درباره تو پسرم، اما مهم تر از آن، مدادی است که با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی توهم مثل این مداد باشی.”

پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید و گفت: ” این هم مثل بقیه مدادهایی که من دیده ام، چه فرقی می کند؟”

پدربزرگ گفت:” بستگی دارد چطور به آن نگاه میکین، در این مداد پنج صفت وجود دارد که اگر آن ها را بدست بیاوری برای تمام عمر در آرامش خواهی بود”


شاید دوست داشته باشید

ووشو چیست؟ / ویکی ووکووشو چیست؟

کهن ترین رشته ی زرمی جهان، قدمتی بالغ بر ۳۰۰۰ سال در کشور چین دارد. این ورزش در سال ۱۹۴۹ و پس از انقلاب کومونیستی در چین توسعه یافت و به این رشته ی ورزشی…


صفت اول: می توانی کارهای بزرگ کنی اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت میکند، اسم این دست، خداست. او تو را یاری می دهد، تا در بهترین مسیرحرکت کنی.

صفت دوم: باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی، این کار هرچند باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر نوکش تیز می شود و اثری هم که از خود باقی می گذارد ظریفتر و باریکتر است، پس باید رنج هاییی را که تحمل کنی، چرا که این رنج ها باعث می شود، انسان کاملی شوی.

صفت سوم: مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه از پاک کن استفاده کنیم. تصحیح یک خطا نه تنها کار بدی نیست بلکه برای اینکه خودت را در مسیر صحیح نگه داری، لازم و ضروری هم هست.

صفت چهارم: چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست بلکه زغال داخل آن اهمیت دارد، پس همیشه مراقب باش درونت چخبر است.

و آخرین صفت: مداد همیشه اثری از خود باقی می گذارد، پس هرکاری در زندگی ات انجام می دهی ردی از تو بجا می ماند. سعی کن نسبت به هرکاری که انجام می دهی هوشیار باشی و بدانی چه می کنی.

این پنج صفت را همیشه به یاد داشته باش تا بتوانی به موفقیت و زندگی پر از آرامش برسی…

امیدوارم از داستان انگیزشی شماره 31 لذت برده باشید.

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *