داستان انگیزشی شماره 15 – نقاشی صلح

داستان انگیزشی شماره 15 – نقاشی صلح / ویکی ووک

صلح به این معنی نیست که همه‌چیز گل‌وبلبل باشد، صلح یعنی تو اوج مشکلاتی بازهم اطمینان خاطر را نسبت به اطراف و جهانیان داشته باشید. صلح کلمه‌ی زیبایی است که این روزها در جهان کمتر دیده می‌شود. به امید روزی که صلح به معنای واقعی در کل جهان وجود داشته باشد. در ادامه داستان انگیزشی شماره 15 را باهم می‌خوانیم، داستانی زیبا از پادشاهی که به خوبی معنی صلح رو درک کرده است.


حدیث روز

أمیراُلمُومنینَ عَلی (ع):
مَن اِتُّخَذَ أخاً مِن غِیرِ إختِبارٍ ألجَأهُ الإضطِرارُ إلی مُرافَقَهِ الأشرارِ

هرکه بدون آزمایش دوستی انتخاب کند به ناچار به همنشینی با بدان گرفتار خواهد شد.


داستان انگیزشی شماره 15

 

داستان انگیزشی شماره 15 – نقاشی صلح / ویکی ووک

 

نقاشی صلح

روزی پادشاهی اعلام کرد که به کسی که بهترین نقاشی صلح را بکشد، جایزه بزرگی خواهد داد. از همین رو هنرمندان زیادی نقاشی‌هایشان را برای پادشاه فرستادند. پادشاه به تمام نقاشی‌ها نگاه کرد اما فقط دو تا از نقاشی‌ها را انتخاب کرد. در نقاشی اول، دریاچه‌ای بود، آرام، با کوه‌های صاف و بلند. بالای کوه‌های هم آسمان آبی، با ابرهای سفید کشیده شده بود. همه گفتند این بهترین نقاشی صلح است. در نقاشی دوم هم کوه بود. ولی ناهموار و خشن. در بالای کوه، آسمان خشمگین، رعدوبرق می‌زد و باران تندی می‌بارید و در پایین کوه آبشاری با آبی خروشان نیز کشیده شده بود. وقتی پادشاه از نزدیک به نقاشی نگاه کرد، دید که پشت آبشار روی سنگ ترک برداشته، بوته‌ای روییده و روی بوته هم پرنده‌ای لانه ساخته و روی تخم‌هایش آرام نشسته است. پادشاه نقاشی دوم را انتخاب کرد.


شاید دوست داشته باشید

HTC U Ultraمشخصات گوشی HTC U Ultra

شرکت تایوانی HTC با تولید گوشی HTC U Ultra با نمایشگری بزرگ و بدنه‌ای که با شیشه پوشیده شده است مسیر جدیدی را در مقابل راه خودش قرار داده است، و قصد دارد ثابت کند که قرار است بعد از شکست هایی که در گذشته تجربه کرده است توانسته راه درست خود را پیدا کند. U Ultra به نمایشگری …


همه اعتراض کردند، اما پادشاه گفت:” صلح درجایی که مشکل و سختی‌ای نیست معنی ندارد. صلح واقعی وقتی است که قلب شما باوجود همه مشکلات آرام و مطمئن باشد.

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *