مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان/ ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی ۱۹ دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی  16 دی مصادف با 6 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی

سال ۱۴۱۲

ژان دارک، متولد شد. ژان دارک قهرمان ملی فرانسه و قدیسه‌ای در کلیسای کاتولیک است. وی در جنگ صدساله بر ضد انگلستان، رهبری فرانسوی‌ها را برعهده داشت. این بانوی فرانسوی در نزدیکی شهر کُنپی ینی، به خاطر خیانت شهردار این شهر توسط بورگینیون‌ها اسیر و به انگلیسی‌ها فروخته شد. ژان دارک در یک دادگاه کلیسایی، به جرم ضدیت با قوانین کلیسا، محکوم و در میدان ویومارشه شهرِ روآن سوزانده شد. رهبران مذهبی چندی بعد، در یک دادگاه تجدید نظر در سال ۱۴۵۶، شرافت وی را مجددا پذیرفتند.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۵۲۰

فردیناند ماژلان که دریانوردی پرتغالی بود و به دولت اسپانیا خدمت می‌کرد، به عنوان نخستین دریانورد در جهت غرب از اروپا به آسیا رفت و در اقیانوس آرام کشتی راند. ماژلان همچنین نخستین کسی بود که با هدف دور زدن کرهٔ زمین، رهبری یک ناوگان اکتشافی را عهده‌دار شد. اگر چه خود در میانهٔ سفر درگذشت، گروهی از افراد و ناوگانش توانستند در ۱۵۲۲ میلادی کرهٔ زمین را با موفقیت دور بزنند و به اروپا بازگردند.

سال ۱۷۰۶

بنیامین فرانکلین یکی از بنیانگذاران ایالات متحده امریکا متولد شد. وی همچنین مخترع برقگیر است. فرانکلین یکی از افراد موثر در نگارش قانون اساسی آمریکا است.

سال ۱۸۳۸

ساموئل مورس دستگاه ابداعی خود که تلگراف نام داشت را به نمایش گذاشت.

سال ۱۹۱۲

ایالت نیومکزیکو به عنوان چهل وهفتمین ایالت به ایالات متحده آمریکا پیوست.


شاید دوست داشته باشید

اسارون و خواص آن / ویکی ووکاسارون و خواص آن

گیاهی علفی و چندساله و خیلی کوچک است. این گیاه فقط تا ارتفاع سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای خواص…

 


سال ۱۹۱۳

ریچ ارد نیکسون سی وهفتمین رئیس جمهور آمریکا در کالیفرنیا متولد شد.

سال ۱۹۱۹

تئودور روزولت ۲۶ مین رییس جمهوری آمریکا درگذشت.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۵۶

ترکیه مقام اول مسابقات جهانی نمایشهای آکروباتیک هوایی در کانادا را از ان خود کرد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *