چگونه از فیلودندرون نگهداری کنیم؟

چگونه از فیلودندرون نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی با گیاه سرخس آشنا شدیم در این پست سعی خواهیم کرد در مورد نحوه نگهداری گیاه فیلودندرون مطالبی را با شما در میان بگذاریم. فیلودندرون  گیاهی همیشه سبز و بومی کلمبیا است. با ما باشید تا نکاتی را در مورد نگهداری این گیاه با هم مرور کنیم .

نیازهای فیلودندرون

 

چگونه از فیلودندرون نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

فیلودندرون گیاهی برگی با نام علمی PHILODENDRON ERUBESCENS  است که نیاز به تکیه گاهی چوبی برای نگهداری و تثبیت دارد . بهتر است این تکیه گاه پوشیده از خزه شود تا ریشه های هوایی گیاه امکان رشد پیدا کنند .  از این گیاه می توان در گوشه های آپارتمان کنار ستون ها استفاده کرد . برای این که از وجود این گیاه بهره ببرید لازم است نکات زیر را رعایت کنید

  • خاک – فیلودندرون نیاز به خاکی با مواد آلی فراوان دارد می توانید از مخلوط خاکبرگ و خاک جنگلی استفاده کنید .
  • نور – گلدان فیلودندرون را در نقاط سایه و روشن آپارتمان قرار دهید چون این گیاه از آفتاب شدید آسیب می بیند .
  • آبیاری – فیلودندرون گیاهی است که نیاز متوسط به آب دارد . بنابراین بهتر است تا خشک شدن سطح خاک گلدان صبر کنید و مجددا به آن آب بدهید . در زمستان هفته ای یک بار و در تابستان هر هفته دو بارگلدان را آبیاری کنید .
  • تمیز کردن برگ ها – برای تمیز کردن از اسپری آب استفاده کنید . از به کار بردن مواد شیمیایی تمیز کننده بپرهیزید .می توانید یک اسفنج مرطوب نیز بر روی برگه بکشید تا گرد و خاک را بگیرد و برگه شفاف شوند .
  • دما – فیلودندرون گیاهی است که با دمای معمول آپارتمان سازگاری دارد .این گیاه را درتابستان در 25 درجه نگهداری کنید . در زمستان نیز نباید دمای اتاق از 15 درجه کمتر شود.
  • رطوبت – محیط اطراف این گیاه را در تابستان هفته ای یک بار مه پاشی کنید. همچنین می توانید زیر گلدانی را پرآب کنید . البته به یادداشته باشید گلدان زهکش کافی داشته باشد و زیر گلدانی را با سنگریزه پر کنید .
  • تغذیه – در بهار و تابستان از کودهای مخصوص رشد به مقدار یک گرم در لیتر استفاده کنید . می توانید به صورت هفته ای گلدان را با این محلول آبیاری کنید.

شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی گلپایگان کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی گلپایگان کجاست؟

گلپایگان شهری در استان دیدنی اصفهان است که در میان سلسله کوه های…

 


تکثیر فیلودندرون

 

چگونه از فیلودندرون نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

برای تکثیر این گیاه از قلمه های برگدار در تابستان استفاده کنید . برای این منظور قلمه های جدا شده را در ماسه بکارید تا ریشه بدهند سپس قلمه های ریشه دار را به گلدان جدید منتقل کنید.

منابع : proflowers


مسعود ناصرینویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *