ترکیدن آپاندیس چه علائمی دارد؟

از کجا بفهمیم که آپاندیسمون داره میترکه

آپاندیسیت در بین مردم خیلی شایع نیست و فقط 5 درصد از مردم دچار این عارضه می شوند، اما بمحض دچار شدند باید عمل شوند زیرا در صورت پارگی کشنده خواهد بود. هر مورد آپاندیسیت به ترکیدن آن منجر نخواهد شد، اما تأخیر در درمان، احتمال خطر را افزایش می‌دهد. اما قبل از ترکیدن آپاندیس علائمی در بدن دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

نشانه های ترکیدن آپاندیس

معده درد

آپاندیسیت معمولاً باعث درد شدید می‌شود که از ناف به سمت راست و پایین شکم پخش می‌شود. اگرچه این حالت لزوماً به معنای ترکیدن آپاندیس نیست اما ممکن است به سی‌تی‌اسکن نیاز باشد.

برخی از بیماران دچار ناراحتی‌های متفاوت می‌شوند.

  • درد هنگام راه رفتن
  • سرفه کردن
  • و …

می‌تواند نشانه ملتهب بودن کل دیواره شکم باشد. در این شرایط آپاندیس در آستانه ترکیدن است.

ترکیدن آپاندیس چه علائمی دارد؟ / ویکی ووک

حالت تهوع و بی اشتهایی

باید دانست که این علائم می تواند نشانه وجود باکتری معده باشد؛ از طرفی هر فردی که آپاندیسیت دارد، لزوما با این علائم روبه ‌رو نخواهد شد. اما اگر دچار حالت تهوع و درد شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید. زیرا التهاب آپاندیس گاهی اوقات آثاری روی دستگاه گوارش و سیستم عصبی می‌گذارد که به تهوع و استفراغ منجر می شود.


شاید دوست داشته باشید

باسابال چیست؟ / ویکی ووکباسابال چیست؟

باسابال ورزشی مفرح و نشاط بخش است که با موسیقی محلی آمریکای جنوبی و حرکات نمایشی ترامپولین، لحظات جذاب و هیجان انگیزی را برای تماشاگران ایجاد می کنند. رشته ی ورزشی باسابال به نوعی والیبالی است که بر روی …

 


تکرر بیش از حد ادرار

در برخی افراد، آپاندیس در قسمت پایین‌ترو در لگن قرار دارد و خیلی نزدیک به مثانه است.

هنگامی‌که مثانه با آپاندیس ملتهب تماس پیدا می‌کند، مثانه نیز ملتهب می‌شود. درنتیجه، احساس نیازبه دفع مکرر ادرار پیدا می‌کنید که دردناک نیز است. البته، این حالت می‌تواند از علائم عفونت لوله ادراری باشد اما زمانی که با علائم دیگری همراه است می‌تواند نشانه آپاندیسیت باشد.

حالت گیجی

حالت گیجی می‌تواند نشانه بدتر شدن عفونت باشد؛

حتی ممکن است عفونت وارد جریان خون شده باشد و منابع زیادی از بدن مانند اکسیژن را مصرف ‌کند به‌طوری ‌که مغز به‌اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند و عملکرد مناسبی ندارد.

ترکیدن آپاندیس چه علائمی دارد؟ / ویکی ووک

تب و لرز

تب و لرز به معنای التهاب در جایی از بدن است. زمانی که آپاندیس ملتهب می‌شود، این حالت می‌تواند به شکل درد موضعی و با تب و لرز بروز کند، بنابراین اگر درد معده بدتر شد و یا این ‌که دچار تب شدید به پزشک مراجعه کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *