بوکانس و خواص آن

بوکانس و خواص آن / ویکی ووک

بوکانس یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در این مطلب آن را بررسی میکنیم. این گیاه دارای خواص دارویی بسیاری است و باعث تقویت نیروی جنسی می شود. این گیاه به نام بکوری نیز معروف است. در ادامه بیشتر با این گیاه مفید آشنا میشویم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون آناغالیس، جعفری و بابونه و … را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را بررسی کنید.

درباره‌ی بوکانس

گیاه بوکانس گیاهی است از خانواده یConvolvulaceae، چند ساله، و کوتاه در حدود یک و جب، پوشیده از کرک با شاخه های منشعب و متعدد و طعمی تلخ. برگهای آن کوچک و بدون دمبرگ می باشد. گلهای آن با دم گل خیلی کوتاه به صورت خوشه های کوتاه و به هم فشرده است که در انتهای شاخهای گل دهنده ظاهر میشود. میوهی آن به شکل کپسول تخم مرغی کوچک و دانه های آن ریز و لیز است. این گیاه در تمام مناطق دنیا انتشار دارد، به خصوص در هندوستان در ایران در سواحل جنوب، اطراف دریاچه ی تبریز، بوشهر، اطراف شیراز، اطراف دریاچه ی مهارلو و در نواحی مرزی شرق ایران در سرخس، دره ی حریررود، بلوچستان و مکران، نورمحمدی، چاه بهار، لار، بندرعباس، زابل (نصرت آباد)، کرمان، بم، در اطراف تهران، مردآباد و کویرمسیله دیده می شود.

 

بوکانس و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

کرمانجی گویش محلیکرمانجی تاریخچه و اصطلاحات

کرمانج … ظاهراً به برخی قبایل کردستان جنوب اطلاق می شود آن هم نه در مقام مترادفی برای عشیرت ، بلکه به عنوان یک برچسب قومی. در شمال کردستان نیز لفظ کرمانج اغلب در دو معنی…

 


خواص بوکانس

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این گیاه دارای خواص زیادی است و اگر آب دمکرده ی آن را بنوشید:

  • تونیک ، مبهی ، ضدکرم است
  • ضد صفراو نرم کننده ی سینه می باشد
  • برای تقویت عمومی و تقویت نیروی جنسی مؤثر است
  • ضد صفرا می‌باشد.
  •  نرم کننده سینه است.
  • برای تقویت عمومی و تقویت نیروی جنسی مفید می‌باشد

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *