شاه بلوط و خواص آن

شاه بلوط و خواص آن / ویکی ووک

شاه بلوط گیاهی آبزی دارای ساقه صاف استوانه ای و نازک که شناور درآب است. این گیاه دارای خواص بی نظیری است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. همچنین ما در مطالب قبل با برخی از گیاهان دارویی دیگر مانند: آناغالیس، گوش موش و گوش فیل آشنا شده ایم که می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالا ببرید.

درباره‌ی شاه بلوط

همانطور که اشاره کردیم گیاهی است، آبزی دارای ساقه صاف استوانه ای و نازک که شناور درآب است. برگهایی که روی آب شناور هستند، تقریباً لوزی شکل با گوشه های قوسی و دمبرگ دراز میباشند که برآمدگی کوچکی در دمبرگ آن دیده می شود، ولی برگهای زیر آب به شکل نوارهای نخی شبیه ریشه هستند. گلهای آن سفید است. از نظر علمی گیاهی است یک ساله ولی با توجه به شرایط زندگی در آب چند ساله میشود. میوه آن خشبی دارای چهار شاخ می باشد که انتهای شاخه به نوک تیزختم می شود.

 

شاه بلوط و خواص آن / ویکی ووک

 

پس این گیاه در اروپا و آسیا در هندوستان در تمام مناطق آب هند در اغلب بندرها دیده می شود. در ایران در آبهای راکد شمال درگیلان در مرداب میان پشته، در مازندران بین بابلسر و نوشهر و در سواحل دریا در هر نقطه که آب به صورت راکد راه یافته باشد، به شکل توده درهمی از شاخه و برگهای آن دیده می‌شود.

 

شاه بلوط و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

کاپوئرا چیست؟ / ویکی ووککاپوئرا چیست؟

کاپوئرا، هنری رزمی است که با دیدن حرکات و نمایش آنها متوجه فرق عمده آن با سایر ورزش های رزمی می شود. چراکه درکنار حرکات موزون و اکروباتیک، این ورزش پر است از…


خواص شاه بلوط

 

شاه بلوط و خواص آن / ویکی ووک

 

این گیاه نیز مانند دیگر گیاهان دارویی دارای خواص خاصی است و اگر مغز آن را بپزید و بخورید. برای قطع اسهال و رفع اختلالات صفراوی مفید است، در مورد تب و آفتاب زدگی مؤثر میباشد. همچنین اگر مغز آن را بو بدهید و بخورید. برای کاهش تب و سردرد مؤثر است، داروی مؤثر برای رفع اسهال میباشد.  آب دمکرده پوست آن را بنوشید. قابض و تونیک است، برای معالجه ضعف و کاهش تب مفید میباشد، برای رفع زکام و قطع ترشحات آن مؤثر است. آن را بخورید. قابض است و برای درمان زکام و قطع ترشحات بینی مصرف می شود

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *