آناغاروس و خواص آن

آناغاروس و خواص آن / ویکی ووک

آناغاروس گیاهی درختچه‌ای کوچک است که باندی آن به سه متر می رسد این گیاه در درمان سردرد بسیار کاربرد دارد. این گیاه به نام های قره تاج عود منتن خرنوب الخنازیر ام الکلب  نیز خوانده می شود. در این مطلب میخواهیم این گیاه را بررسی کنیم .

درباره‌ی آناغاروس

گیاهی است از خانوادهای Leguminosae درختچه ی کوچکی است به بلندی تا  سه متر برگهای آن مرکب و دارای سه برگچه که از یک نقطه خارج شده و با یک دمبرگ دراز به ساقه متصل میشود، هر برگچه که از یک نقطه خارج شده و با یک دمبرگ دراز به ساقه متصل میشود، هر برگچهبیضی و دو طرف آن باریک و نوک تیز است. گلهای آن زرد، میوه اش به شکل غلاف لوبیا و به درازای ده تاپانزده سانتی متر که در داخل آن سه یا هشت دانه قرار دارد. از تمام گیاه و چوب آن بوی نامطبوعی برمی خیزد. این درختچه در مناطق مدیترانه ای، آسیا و در ایران درجنگلهای کردستان میروید.


شاید دوست داشته باشید

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ / ویکی ووکچگونه خود را دوست داشته باشیم؟

یکی از نیاز های اساسی همه ما، نیاز به دوست داشتن و دوست‌ داشته شدن است . در بسیاری از مواقع فرد در دریافت و یا ارائه عشق و محبت دچار…


خواص آناغاروس

آناغاروس طبیعتی گرم و خشک دارد و دارای ترکیبات شیمیایی همچون:

  • آناژیرین
  • سیتی زین
  • است. اگر چهار گرم برگ آن را با سرکه بخورید:
  • سردرد را تسکین میدهد
  • اخراج جنین و مشیمه را تسهیل می کند
  • قاعده آور است

 ده گرم از گیاه را اعم از ساقه، برگ و ریشه دم کنید و آب صاف کرده ی آن را با عسل، شیرین کرده بنوشید، مسهل استله شده ی برگ تازه یا پودر خشک برگ را با عصاره ی ریشه ی آن ضماد کنید. ورم ها را تحلیل می برد و جراحات را خشک می کند.

لطفا برای مصرف این گیاه حتما با پزشک خود یا مشاوران طب سنتی مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *