چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ / ویکی ووک

شاید این را بارها شنیده اینم که کسی که خود را دوست نداشته باشد نمیتواند کس دیگری را دوست داشته باشد و این مورد نشان می دهد که خیلی اهمیت دارد، در این مطلب میخواهیم راه های مهم برای دوست داشتن خود را بررسی کنیم.

دلیل احساس نیاز به دوست داشتن

 

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

یکی از نیاز های اساسی همه ما، نیاز به دوست داشتن و دوست‌ داشته شدن است . در بسیاری از مواقع فرد در دریافت و یا ارائه عشق و محبت دچار سختی میشود و آن میزان از محبت و ارتباط عاطفی را که نیاز دارد دریافت نمی کند.

کمبود عشق و عاطفه در روابط انسانی خود مشکلاتی را در بر دارد ، مثلا سرد مزاجی در روابط زناشویی،ایجاد پرخاشگری مستقیم و غیر مستقیم در فرد، پایین آمدن اعتماد به نفس، احساس خواستنی نبودن و …. می تواند از عوارض ناشی از این احساس باشد. اگر ما احساس کنیم دوست داشتنی هستیم نوع ارتباطاتمان خیلی متفاوت از زمانیست که عکس این حس رو داشته باشیم و به همین میزان درجه رضایت مندی ما از زندگی تغییر فاحشی خواهد داشت. درست است که در موارد زیادی این حس ریشه در دوران کودکی دارد ، ولی برای شروع دوست‌ داشتن خودمون و پذیرش آنچه که هستیم هیچوقت دیر نیست.


شاید دوست داشته باشید

کافور چه خواصی دارد؟ / ویکی ووککافور چه خواصی دارد؟

کافور، ماده جامد مومی شکل شفاف یا سفید قابل اشتعال و صمغ درخت کافور است. متاسفانه بعلت استفاده های نامناسب از این مواد امروزه در بنن مردم این ماده بیشتر بعنوان یک ماده مضر یاد می شود اما این ماده شفاف و خوشبو دارای…


راه های دوست داشتن خود

 

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

اولین گام در دوست‌ داشتن خود توجه به ویژگی های مثبت خود می باشد . یعنی لازم است بیشتر بر جنبه های مثبت و داشته های مان تمرکز کنیم و از توجه بیش از حد به نداشته ها و کاستی ها بپرهیزیم.

 قدم بعدی ابراز محبت به دیگران بدون توقع تایید از جانب آنهاست. به یاد داشته باشیم که هیچکس کامل نیست و هرگز نمی توان تأیید همگان را به دست آورد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *