آدونیس و خواص آن

آدونیس و خواص آن / ویکی ووک

آدونیس یکی از گیاهان دارویی  چند ساله، کوچک، به ارتفاع در حدود یک وجب است که بسیار مفید می باشد این گیاه به آدونیس بهاره نیز معروف است و دارای یک گل زرد رنگ نیز می باشد. در این مطلب میخواهیم این گیاه مفید را مورد بررسی قرار دهیم همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون، افسنطین، کاتالپا، آناغالیس، کلپوره و … را بررسی کرده بودیم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را نیز مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در زمینه‌ی گیاهان دارویی بیش از بیش کنید.

آشنایی با گیاه آدونیس

 

آدونیس و خواص آن / ویکی ووک

 

 آدونیس یا آدونیس بهاره، گیاهی است از خانواده ی Ranunculaceae، است و همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم چند ساله، کوچک، به ارتفاع در حدود یک وجب. برگ‌های آن سبز با بریدگی و تقسیمات زیاد و باریک و دراز گل آن درشت وزردرنگ منفرد که در بهار در انتهای ساقه ی گل دهنده ظاهر میشود. ساقه ی زیرزمینی آن نسبتاً ضخیم است. این گیاه مخصوص  مناطق کوهستانی مرتفع است و دارای چندگونه می باشد که از نظر دارویی بهترینآن  آدنیس بهاره است.


شاید دوست داشته باشید

کدام مواد غذایی دارای کلسیم هستند؟ / ویکی ووککدام مواد غذایی دارای کلسیم هستند؟

تنها لبنیات ها دارای کلسیم نیستند بلکه مواد غذایی دیگری نیز موجود هستند که دارای کلسیم هستند و برای بچه هایی که تمایلی به خوردن لبنیات ندارند می توان از آن ها استفاده کرد این مواد شامل…


خواص آدونیس

در گیاه آدونیس موادی همچون:

  • ماده ی عامل آدونیدین
  • نوعی قند به نام آدونیت

وجود دارد. و اگرآب دم کرده‌ی این گیاه را بنوشید.

آدونیس و خواص آن / ویکی ووک

  • برای قلب مفید است
  • قلب را تقویت و تحریک میکند
  • به عنوان داروی مدر به کار می رود.

این گیاه دارای گلی زرد رنگ است که به گل آدونیس معروف است این گل نیز دارای خواصی است و اگر آب دم کرده ی گل این گیاه را بنوشید، ملین ومدر است، برای خرد کردن سنگ مثانه سفید می باشد.

لطفا برای استفاده از این گیاه و کلا گیاهان دارویی لطفا حتما با مشاوران طب گیاهی یا پزشک خود مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

12 دیدگاه در “آدونیس و خواص آن

    • سلام، این گیاه رو به نام آدونیس بهاره هم میشناسند که تو متن هم گفتیم، پس این گیاه در بهار می روید، و اینکه باید فروشگاه های گیاهان دارویی این دارو رو داشته باشند. ممنونم و متشکر از همراهیتون…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *