لکه های خونی چشم نشانه چیست؟

لکه های خونی چشم نشانه چیست؟ / ویکی ووک

بارها و بار افرادی را دیده ایم که لکه های خونی در چشم آنها دیده شده است، قرمزی چشم به دلیل گشاد شدن عروق موجود در سطح اسکرا (قسمت سفید چشم) ایجاد می‌شود. این حالت به دنبال قرار گرفتن در زیر آفتاب، خشکی چشم، گرد و غبار، ورود جسم خارجی، حساسیت، عفونت، ضربه و دیگر شرایط پزشکی ایجاد می شود. در ادامه لکه های خونی چشم و علت آن را بررسی میکنیم.

علت لکه های خونی چشم

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید

 قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون استفاده از عینک آفتابی مناسب، قرمز شدن چشم‌ها را به همراه دارد. در این صورت هم چشم‌ها دچار آفتاب زدگی می‌شوند و هم سفیدی چشم یا قرنیه درگیر می‌شود.

حساسیت

زمانی اتفاق می‌افتد که چشم‌ در معرض مواد حساسیت زا مانند گرده یا شوره بدن حیوانات قرار می‌گیرد.

 

لکه های خونی چشم نشانه چیست؟ / ویکی ووک

 

خشکی چشم

خشکی چشم به تحریک آن و بروز التهاب و قرمزی منجر می‌شود. خشکی چشم اغلب ناشی از نبود رطوبت در آب و هواست یا این که می‌تواند در اثر خیره شدن به صفحه مانیتور ایجاد شود.


شاید دوست داشته باشید

کدو حلوایی و خواص آن / ویکی ووککدو حلوایی و خواص آن

کدو حلوایی گیاهی است علفی و طبعی سرد دارد همچنین دارای ساقه های بلند و برگ های پهن است پوست ضخیم و گوشتی دار…


پارگی رگ چشم

برخی مواقع به‌ دلیل ضربه یا مصرف برخی داروها (داروهای ضدانعقاد خون) و غیره، مویرگ‌های چشم دچار پارگی و چشم دچار خون ریزی می‌شود که در این صورت یک لکه قرمز روی سفیدی چشم نقش می‌بندد.

 

لکه های خونی چشم نشانه چیست؟ / ویکی ووک

 

گلوکوم حاد (آب سیاه)

 گلوکوم به دلیل فشار زیاد و ناگهانی داخل چشم بروز می‌کند که در مطالب بعدی بیشتر با این بیماری آشنا می شویم. وقتی مبتلا به این بیماری شوید علاوه بر قرمزی چشم، فرد احساس درد شدید می‌کند که با کاهش بینایی، سردرد، حالت تهوع و … همراه است. علاوه بر موارد فوق، بهم خوردن هورمون ها بعد از یائسگی نیز امکان دارد دلیلی بر خشکی و قرمزی چشم است.

به امید فردایی روشن.

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *