چگونه تبخال لب را از راه های طبیعی درمان کنیم؟

چگونه تبخال لب را از راه های طبیعی درمان کنیم؟ / ویکی ووک

یکی از عواملی که بسیار زیبایی صورت را تحت تاثیر خود قرار می دهد تبخال های صورت است که گاهی ناخواسته وارد زندگی می شوند، تبخال ها نوعی بیماری ویروسی هستند که به صورت تاول های کوچک یا زخم التهابی قرمز روی نقاط بدن بوجود می آیند یا بعبارتی تبخال، نتیجه حمله ویروس «هرپس» ساده نوع 1است که به سادگی سرایت می ‏کند. ما در مطالب قبل برخی از راه های از بین بردن تبخال ها را بررسی کرده بودیم، در این مطلب می خواهیم راه های طبیعی برای درمان تبخال لب را بررسی کنیم.

درمان های طبیعی تبخال لب

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم تبخال نوعی بیماری مسری است که اگر بر روی لب و یا گونه ایجاد شود زیبایی صوت را نیز بشدت تحت تاثیر خود قرار می دهد از همین رو بهتر است که سریعتر بتوانید آن ها را درمان کنید، و همیشه بهترین نوع درمان درمان طبیعی است:

درمان تبخال لب با استفاده از شیر سرد

چگونه تبخال لب را از راه های طبیعی درمان کنیم؟ / ویکی ووک

استفاده بصورت موضعی شیر باعث می شود که ph پوست تنظیم شود و تبخال سریعتر بهبود یابد. که این مهم بدلیل داشتن مواد شناخته شده ای همچون لیزین در شیر است. روزی دو الی سه بار پنبه ای را به شیر سرد آغشته کنید و بر روی تبخال ما بمالید و بذارید تا تاثیر خود را بر روی پوست بگذارد و نیازی به شستن ندارد.


شاید دوست داشته باشید

جالبت ترین تکنولوژی های معرفی شده در نمایشگاه CES 2018 / ویکی ووکجالبت ترین تکنولوژی های معرفی شده در نمایشگاه CES 2018

نمایشگاه CES، یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به تکنولوژی در جهان است. که در مطالب قبل آن را بررسی کرده‌ایم نمایشگاه CES 2018  نیز در این ماه برگزار شد و…


درمان تبخال لب با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان های است که برای تحریک احیای سلول های قسمت تبخال می شود. این خواص آنتی اکسیدانی رشد میکروارگانیسم‏ها را متوقف می کند و سوزش و خارش تبخال لب را کاهش می دهد. یک برش از گوجه فرنگی را به مدت نیم ساعت بر روی محل تبخال بگذارید و بعد آن را بشورید، تا زمان بهبودی روزی دو الی سه بار این کار را تکرار کنید.

با دو روش فوق می توانید بسیار راحت و آسوده تبخال های لب را از بین ببرید و زیبایی خود را دوباره بدست آورید.

بنظر شما چه راه های دیگری برای بهبودی تبخال از راه طبیعی وجود دارد؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را از  طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *