چگونه کم خونی را با راه حل های ساده برطرف کنیم؟

کم خونی

برای اینکه از کم خونی در امان بمانید، توصیه می کنیم از راهکارهای مفید طب سنتی استفاده و سعی کنید مانع از ایجاد آن در بدنتان شوید به ویژه در ماهی که روزه می گیرید. به گزارش شفاف، مسئول آموزش گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طب سنتی ، توصیه های خوبی برای پیشگیری و حتی درمان برخی بیماری ها از جمله چربی خون، سرطان و کم خونی دارد.

چگونه با طب سنتی با کم خونی مقابله کنیم؟

برای درمان کم خونی با استفاده از طب سنتی نیز  ترکیب سه شیره گیاهی شامل

شیره انگور
شیره خرما
شیره توت
مفید است.

این سه شیره حتی از قرص های آهن، اثربخشی بیشتری دارند و آهن بدن را تامین می کند.

 

کم خونی

 

طریقه ی مصرف:

هر یک از این سه شیره گیاهی را به اندازه یک قاشق می توان با هم مخلوط کرد؛ ضمن اینکه این مواد را می توان حتی تا یک ماه در یخچال نگهداری کرد. مسئول آموزش گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیش از این نیز گفته بود که مصرف انجیر می تواند یک چهارم نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند به ویژه اگر با آب پرتقال خورده شود.گفته می شود ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی دچار کمبود آهن هستند.

نکات مهم در زمینه ی بیماری ها دیگر:

باتوجه به نزدیک بودن ماه رمضان،برخی روزه داران غذای چرب میخورند که باعث کلسترول میشود، برای مقابله با این افزایش کلسترول توصیه میکنیم، که از عسل همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان آب گرم استفاده شود تا کلسترول خون تا ۳۰ درصد کاهش یابد. و بهترین مواد غذایی برای بیماری های صعب العلاج نیز زعفران است، زیرا زعفران یکی از مهم ترین مواد غذایی طب سنتی و ضد سرطان است و می تواند روی طیف وسیعی از تومورها تاثیر مثبت داشته باشد.

 

به امید فردایی روشن

منابع: روزنامه خراسان / توصیه های دکتر معصومه خادمی زاده

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *