چگونه سیاهرگ واریسی را درمان کنیم؟

سیاهرگ واریسی

سیاهرگ واریسی سیاهرگهای متورمی می باشد که ظاهر زیبایی به پاها نمیدهند و باعث سنگینی پا می شوند، خیلی ها امروزه با این مشکل درگیر هستند و مخصوصا در خانوم بسیار شایعتر می باشد، در این پست میخواهیم با یکی از بهترین راه های درمان سیاهرگ واریسی آشنا شویم.

سیاهرگ واریسی چیست؟

سیاهرگ های ملتهب یا متورم که معمولا به آن سیاهرگ های واریسی اطلاق می شود، ظاهری نازیبا به پاهای انسان می دهد و از طرفی موجب احساس سنگینی در پاها می شود. ناراحتی ایجاد شده در پاها به واسطه سیاهرگ های واریسی، انجام فعالیت های روزانه را دشوار می سازد. با انجام عمل جراحی می توانید این شرایط را برطرف کنید، اما روش های دیگر نیز ممکن است کارایی لازم را در این زمینه داشته باشد. یکی از گزینه های خوب، استفاده از سرکه سیب است.

RESGERG

چگونه با استفاده از سرکه سیب سیاهرگ واریسی را درمان کنیم؟

استفاده از سرکه سیب می تواند به بهبود سیاهرگ های واریسی کمک کند، اما باید با چگونگی استفاده از این ماده آشنا باشید. استفاده از سرکه سیب چند راه وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

استفاده مستقیم  

چند قطره سرکه سیب را به صورت مستقیم روی ناحیه آسیب دیده از سیاهرگ واریسی، بریزید. اکنون، این ناحیه را با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا ناراحتی تسکین یابد.

سیاهرگ واریسی

استفاده از گاز استریل و سرکه سیب

گاز استریل را در سرکه سیب خیس کنید. اکنون آن را برای چند دقیقه روی سیاهرگ های واریسی قرار دهید. این کار به تسکین ناراحتی و فروکش کردن برجستگی رگ ها کمک می کند.

درست کردن خمیر سرکه سیب

سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، نصف یک هویج و نصف لیوان سرکه سیب را با هم ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل بگیرد. این ترکیب را به صورت مستقیم روی سیاهرگ های واریسی قرار دهید. ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته را با حرکات ضربه ای به سمت بالا ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود. پس از گذشت نیم ساعت خمیر را با آب ولرم پاک کنید.

نوشیدن سرکه سیب

در کنار استفاده موضعی از سرکه سیب، شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود نیز جای دهید تا نتایج بهتری حاصل شود. تنها کافی است چند قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را پیش از وعده های غذایی خود بنوشید. همچنین، می توانید یک قاشق چای خوری عسل به این ترکیب اضافه کنید تا مزه آن بهتر شود. نوشیدن سرکه سیب به بهبود شرایط سیاهرگ های ملتهب کمک می کند. استفاده منظم از سرکه سیب بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت.

نکات مهم در استفاده از سرکه سیب

ابتدا سرکه سیب را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا اطمینان پیدا کنید که پوست به آن حساسیت نداشته باشد. این ماده ممکن است برای افرادی با پوست حساس، مقداری بیش از اندازه اسیدی باشد. همچنین در حالتی که روی زمین دراز کشیده و چیزی زیر مچ پاهای خود قرار داده اید تا گردش خون به پاها محدود شود، از سرکه سیب استفاده کنید.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم / healthnews

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *