چگونه مچ دستی سالم داشته باشیم؟

چگونه مچ دستی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

برای اینکه عضلات بدن همیشه سالم بمانند نیازمند این هستند که تمرین هایی را انجام دهید و مچ دست نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه مچ دستی سالم داشته باشید و دچار سندرم «کانال کارپل» نشویید نیاز است که یک سری حرکات کششی را انجام دهید که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

حرکات کششی برای داشتن مچ دستی سالم

چگونه مچ دستی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

حرکات کششی همچنین به تقویت انعطاف‌پذیری مچ دست کمک ویژه ای می کند این حرکات کمک میکند که مچ دست دچار سندرم کانال کارپل نشود این بیماری یکی از شایعترین نوروپاتی به دام افتادن عصب می‌باشد که در نتیجه فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود، اما شما میتوانید با انجام ساده ترین حرکات از این سندرم در امان باشید.

حرکات کششی مفید برای مچ دست

کشش مچ دست

 کف‌ دست‌های خود را رو به یکدیگر، مقابل سینه قرار دهید. به‌آرامی کف دست‌ها را پایین بیاورید تا ساعد‌های شما یک خط مستقیم را شکل بدهد. در این لحظه، باید مقداری فشار روی ساعد خود حس کنید. ۳۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید و چندین مرتبه‌ دیگر حرکت را تکرار کنید.


شاید دوست داشته باشید

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووکچه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟

بسیاری از مردم عادت دارند که میوه ها را بدون پوست بخورند، درصورتی که غافل از این هستند که ویتامین و مواد مغذی بسیاری از میوه ها و سبزی ها…


کشش عضله‌ خم‌کننده مچ دست

 یک دست خود را مستقیم دراز کنید. کف دست رو به بالا باشد. حالا سعی کنید کف دست را به سمت پایین خم کنید. بازوی شما نباید برگردد. با دست دیگر خود کمی فشار وارد کنید تا کشش را روی ساعد حس کنید. به مدت ۳۰ ثانیه مکث کنید و حرکت را برای دست دیگر هم تکرار کنید.

کشش عضله‌ بازکننده‌ مچ دست

 یک دست خود را مستقیم دراز کنید. کف دست رو به پایین باشد. کف دست را به سمت زمین خم کنید. با دست دیگر خود کمی فشار وارد کنید. به مدت ۳۰ ثانیه مکث کنید و حرکت را برای دست دیگر هم تکرار کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *