خشکی پوست صورت در سرما را چگونه درمان کنیم؟

خشکی پوست صورت در سرما را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

اکثر انسان ها و بیشتر خانم ها همواره بدنبال این بوده اند که از خشکی پوست صورت خود جلوگیری کنند، اما همیشه کرم های مرطوب کننده همیشه کارساز نیستند. در این فصل سرما که خشکی صورت بیشتر نمود پیدا میکنند، میتوانید از ماسک هایی گیاهی برای رفع این عارضه استفاده کنید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

ماسک‌های طبیعی برای رفع خشکی پوست صورت

دم کرده بابونه

این دم کرده برای پوست های خشک بسیار مناسب است. بابونه و ریحان را با هم بجوشانید و دریک ظرف اسپری دار بریزید و در روز چندین مرتبه روی صورت و دستان خود بزنید تا پوستتان نرم شود. همچنین بابونه را می‌توانید با گل همیشه بهار هم دم کنید و تأثیر مثبت آن را ببینید.

 

بابونه

 

عسل و روغن بادام

عسل و روغن بادام بسیار روی پوست های خشک موثر است. عسل و روغن بادام را با هم مخلوط کنید و   روی بخار آب جوش قرار دهید تا کمی مایع نرم شود؛ سپس آن را به دم کرده بابونه اضافه کنید. توجه داشته باشید که قبل از آن که آن‌ها را با هم مخلوط کنید بابونه دم کشیده را صاف کنید و پس از سرد شدن ماسک، آن را روی پوست خود قرار دهید. از این ماسک سه بار در هفته و به مدت نیم ساعت استفاده کنید تا تاثیر بسیار مثبت آن را ببینید.


شاید دوست داشته باشید

داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها بخش سوم داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها بخش دوم / ویکی ووک داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها

داستان درباره‌ی کفاشی است که بسیار تنگ دست است و زندگی سختی دارد که اتفاق بسیار جالبی برای او می افتد…

 


ماسک شیر و خیار

این ماسک، یکی از بهترین ماسک ها برای آبرسانی به پوست می باشد. یک خیار پوست کنده را حلقه حلقه کنید و در یک کاسه شیر به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس آن‌ را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از برداشتن خیار‌ها از روی صورتتان، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی پوستتان بمالید.خیار به دلیل داشتن طبع سرد و خاصیت آب‌رسانی، پوست را نرم می‌کند.

 

خشکی پوست صورت در سرما را چگونه درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

ماسک گوجه فرنگی و لیمو ترش

یک عدد گوجه فرنگی را رنده کنید و خوب بکوبید. سپس آب لیمو ترش تازه را روی آن بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *