چگونه تیرگی لب ها را از بین ببریم؟

تیرگی لب

لب‌های زیبا، موقع خندیدن هم  زیبا دیده می شود. ولی تیرگی لب، از زیبایی چهره می کاهد. مصرف زیاده از اندازه  چای یا قهوه، سیگار کشیدن ،قرار گرفتن در نور آفتاب و… سبب تیرگی لبها می شود.

دلیل تیرگی لب چیست؟

تیرگی لب ناشی از سیکار

نیکوتین که نوعی الکائید بسیار اعتیاد آور است ، علت اصلی تیرگی لب هاست.

سفت شدن رگ ها بر اثر استعمال سیگار روند اکسیژن و خون رسانی در رگ ها را کاهش میدهد و این امر باعث رنگ پریدگی صورت و لب ها می شود. نیکوتین موجود در سیگار ، میزان جذب آهن را در بدن کاهش میدهدو پوست رنگ طبیعی خود را از دست می دهد. اولین راه حل برای برگرداندن رنگ لب ها ترک سیگار است. اما راه حل های دیگر برای از بین بردن تیرگی لب ها وجود دارد که در ادامه باهم مخوانیم

تیرگی لب ناشی از بیماری ها

تیرگی لب در افرادی که دارای بیماری های پیشرفته – ریوی هستند، افرادی که دچار مسمومیت ناشی از گازهای سمی میشوند، بطوری که اکسیژن نمیرسد ، زیاد دیده شده است.

تیرگی ناشی از کم خونی

یکی دیگر از علائم ، کم خونی میباشد، در کم خونی شدید لب ها تیره می شوند چون هموگلوبین برای حمل اکسیژن خون وجود ندارد. البته برای قطعی شدن تشخیص کم خونی باید بیمار آزمایش خون بدهد تا سطح هموگلوبین و آهن خونش بررسی شود.

چگونه تیرگی لب ها را درمان کنیم؟

برای رفع این مشکل راه کار های وجود دارد.

بادام پودر شده،جو دو سر،ولیموعسل رابمقدارکم باهم مخلوط کنیدوبه آرامی به مدت5دقیقه به لب هابمالیدسپس باآب بشوییدتاپوست مرده ازبین برود.

مالیدن آب انار به لب ها،بتدریج باعث روشن شدن رنگ لب ها می شود.

تیرگی لب

ماست، درمان عالی برای رفع تیرگی لب هاست. روی لب ماست بمالید و سپس با آب سرد بشویید. این کار رامرتب انجام دهید. مالیدن لیموی تازه بمدت4 تا 5 دقیقه در روز باعث کمرنگ شدن تیرگی لبها میشود.زیرا لیموی تازه،بی رنگ کننده طبیعی محسوب میشود.پس ازشستن لب ها،به آن مرطوب کننده بمالید.

تیرگی لب

مخلوط شکر و عسل نیز لایه برداری عالی محسوب میشود، عسل آنتی اکسیدان طبیعی است که لب ها را مرطوب میکند و شکر نیز پوست را ازبین میبرد.

یک چغندرقرمز را تکه تکه کنیدوآن‌هارادر یخچال انبارکنید.و در روز یکی دو بار با آن لب هایتان را ماساژ دهید.

تیرگی لب

قبل از رفتن به تخت‌خواب، روغن بادام را برروی لب‌هایتان بزنید، که این کار به روشن کردن لب‌ها کمک کرده و در نتیجه تغییر رنگ و رگه‌های روی لب‌ها را کاهش می‌دهد.

به امید فردایی روشن.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *