بهترین زمان خوردن میوه چه هنگام است؟

بهترین زمان خوردن میوه چه هنگام است؟ / ویکی ووک

بارها و بار در این سایت درباره‌ی فواید خوردن میوه صحبت شده است و تقریبا خواص بیشتر میوه ها از جمله هلو، زردآلو، سیب و هندوانه و… را در این سایت بررسی کرده ایم و تاکید داشته ایم که اگر میخواهیم بدنی سالم و بدون مشکل داشته باشید، حتما میوه را در رژیم غذایی خود ملزوم کنید، اما شاید سوال اکثر شما همراهان عزیز این باشد که چه هنگامی برای خوردن میوه مناسب است؟ در همین ابتدا باید گفت که بهترین زمان خوردن میوه، خورد آن بعنوان میان وعده است، اما دلیل اینکه چرا این زمان بهتر است را در ادامه می خواهیم بررسی کنیم.

بهترین زمان خوردن میوه

 

بهترین زمان خوردن میوه چه هنگام است؟ / ویکی ووک

 

شاید شنیده باشید که گفته اند میوه را بلافاصله بعد و یا قبل از غذا میل کنید، همینجا باید بگوییم که این کار بسیار اشتباه است و خوردن میوه بلافاصله بعد و یا قبل از غذا ممکن است که مشکلات مختلفی در معده و سیستم گوارش ایجاد کند. در این زمان سیستم گوارش مشغول هضم غذایی است که خورده اید و خوردن میوه در این هنگام، باعث می شود، مواد خورده شده، در معده باقی بماند و شما با مشکلاتی از جمله معده درد یا یبوست مواجه شوید.


شاید دوست داشته باشید

شبکه اجتماعی اسپکترومز spectrums چیست؟ / ویکی ووکشبکه اجتماعی اسپکترومز spectrums چیست؟

یک اپلیکیشن موبایل است که برای اندروید و آی او اس عرضه شده و کار آن …

 

 


فواید خوردن میوه بعنوان میان وعده

بهترین زمان ممکن خوردن میوه، همانطور که گفتیم، خوردن آن بعنوان میان وعده است، در این زمان سیستم گوارش بهتر عمل می کند و میوه ای که می خورید به خوبی هضم خواهد شد. اما این در صورتی خوب است که خیلی به وعده غذایی که می خورید نزدیک نباشد. مثلا حداقل نیم ساعت بعد از وعده غذایی فعلی و نیم ساعت قبل از وعده غذایی بعدی میوه بخورید. برای افرادی که دیابت دارند این زمان باید بیشتر شود. این افراد باید میوه را حداقل دو ساعت بعد یا یک ساعت پیش از خوردن وعده غذایی مصرف کنند.

 

بهترین زمان خوردن میوه چه هنگام است؟ / ویکی ووک

 

همچنین باید اینجا اضافه کرد این موضوع رو که خوردن میوه قبل و بعد از ورزش نیز بسیار عالی و مفید است، اگر میوه را قبل از ورزش میل کنید، به بدن انرژی و قدرت می بخشد و شما با انرژی بیشتری ورزش می کنید و بعد از ورزش نیز انرژی تخلیه شده را به بدن باز می گرداند.

نکاتی هنگام خوردن میوه

بهتر است تا نیم ساعت بعد از خوردن میوه چیزی نخورید و همچنین بهتر است میوه را قبل از خواب نخورید. خوردن میوه پیش از خواب باعث می شود نتوانید به درستی بخوابید. قند موجود در میوه ها به بدن انرژی تزریق و ازخاموش شدن آن جلوگیری می کند.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “بهترین زمان خوردن میوه چه هنگام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *