چگونه اشتها را کاهش دهیم؟

اشتها

اگر از آن دسته از آدم هایی هستید که هنوز غذای ظهر تمام نشده است به فکر وعده ی غذایی بعدی هستند باید عرض کنم که شما نیاز دارید که اشتهای خود را کم کنید زیرا این اشتها مشکل ساز و باعث پر خوری و در نهایت اضافه وزن میشود. خیلی افراد در جامعه هستند که بین وعده صبحانه تا ناهار احساس گرسنگی می‌کنند و به پرخوری روی می‌آورند. همین قضیه باعث می‌شود که دچار اضافه‌وزن شوند و بعد به‌دنبال کم کردن وزن خود باشند. در‌حالی که بهتر است قبل از هر چیز روی خورد و خوراک خود تمرکز کنید و بدانید چقدر غذا خورده‌اید و چقدر تمایل دارید که غذا بخورید.

چه مواد غذایی در کاهش اشتها نقش دارند؟

همانطور که می داندی یکسری از مواد غذایی هستند که کم کالری هستند و علاوه بر آن فرمان احساس سیری را برای مغر شما ارسال میکنند مواد غذایی همچون:

  • سیب
  • خشکبار
  • سبزیجات
  • مایعات کم کالری

باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

سیب چگونه اشتها را کم میکند؟

سیب یک میوه ترد، آبدار و کم‌کالری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. تحقیقات نشان می‎‌‌دهد خوردن یک عدد سیب قبل از صرف غذا، مقدار کالری‌های دریافتی از آن وعده غذایی را کاهش می‌دهد.

اشتها

خشکبار چگونه اشتها را کم میکند؟

ترکیب کامل:

  • فیبر
  • پروتئین
  • چربی

موجود در انواع آجیل به شما احساس سیری و رضایت می‌بخشد و کمک می‌کند که در وعده‌های غذایی خود کالری کمتری مصرف کنید. شما می‌توانید هر روز یک مشت آجیل بخورید.

سبزیجات و خوراکی های ترد چگونه اشتها را کم میکند؟

وقتی حرف از خوراکی های ترد میشود، منظور چوب شور و چیپس نیست چون آن قدر کالری دارد که می توان آن را به‌عنوان یک وعده غذایی محسوب کرد. پیشنهاد ما این است که سبزیجات ترد بجوید تا پیغام سیری به مغزتان برسد. جویدن سبزیجات ترد مانند هویج و کلم کمی طول می‌کشد. به‌علاوه، این سبزیجات آب زیادی دارد و یک خوراکی کم‌کالری محسوب می‌شود.

اشتها

مایعات بدون کالری چگونه اشتها را کم میکند؟

گاهی اوقات، تنها زمانی احساس تشنگی می‌کنیم که واقعا به آب نیاز داشته باشیم. تشنگی می‌تواند باعث احساس گرسنگی شود، درحالی‌که شاید تنها به کمی مایعات نیاز دارید. وقتی تشنه نباشید به احتمال زیاد دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *