آب آناناس و خواص آن

آب آناناس

آناناس از خانواده­ی برومیلیاد است و یکی از اندک برومیلیادهاست که میوه آن قابل خوردن و دارای خاصیت دارویی است. درباره­‌ی خواص این میوه بسیار خوشمزه در پست آناناس و خواص آن به­صورت مفصل صحبت شد. اما علاوه بر خواصی که خود میوه آن دارد، آب آناناس هم بسیار مفید است و باعث درمان بیماری­های زیادی می­شود که در ادامه این خواص را بررسی می­کنیم.

خواص آب آناناس

 

آب آناناس

 

نتایج بررسی­های متعدد نشان می­دهد که آب آناناس می­تواند سرفه را تسکین دهد و از شربت سرفه OTC  موثرتر است. زیرا این میوه حاوی برومیلین نوعی ماده شیمیایی است که به بدن کمک می­کند با بیماری­هایی از جمله

  • سرطان
  • عفونت­های ویروسی
  • قارچی

مقابله کند. به همین دلیل است که تعداد زیادی از مردم شربت آب آناناس را برای مقابله با ذات الریه مصرف می­کنند. علاوه بر خاصیت درمانی که در بیماری­های عفونی دارد، منبع مفیدی برای ویتامین C  و منیزیم می­باشد. و خاصیت ضد التهابی دارد که هرکدام را در ادامه بررسی می­کنیم.


شاید دوست داشته باشید

آناناس

 

آناناس و خواص آن

آناناس میوه مطبوعی است و دارای خواص متعددی همچون پیشگیری از سرطان و … است.

 


آب آناناس منبع مفید ویتامین C و منیزیم

شربت این میوه تقریبا نیمی از نیاز روزانه­ی بدن به ویتامین c را تأمین و سیستم ایمنی را تقویت می­کند. آناناس منبع عالی منگنز، نوعی ماده معدنی لازم برای  شکل گیری استخوان­ها و بافت­های همبند است. منگنز به بدن کمک می­کند تا بهتر بتواند کلسیم را در خود نگه دارد و چربی و قند را بسوزاند.

آب آناناس باعث سلامت چشم می­شود.

شربت آناناس می­تواند خطر بروز بیماری ماکولار دژنراسیون را کاهش دهد.

 

آب آناناس

 

آب آناناس و خاصیت ضد التهابی

به علت ترکیب ماده بروملین در وسط این میوه می توان از شربت آناناس برای تسکین و کاهش  التهاب­های جدی و کوچک شدن رشد تومور استفاده کرد. در صورت حساسیت داشتن به آناناس از شربت آن استفاده نکنید. قبل از استفاده از هر روش درمانی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

به امید فرداییی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *