چگونه آبریزش چشم را درمان کنیم؟

آبریزش چشم

اشک باعث تغذیه و نرم شدن چشم می شود. هر بار که پلک می زنید درواقع با کمک اشک چشم را پاک‌سازی و مرطوب می‌کنید. زمانی که اشک بیش‌ ازحد تولید می‌شود یا این‌ که مجرای اشک دچار انسداد می‌شود چشم پر از اشک می‌شود. علاوه بر تولید بیش‌ازحد اشک، گاهی خشکی چشم نیز باعث تجمع اشک در چشم می‌شود. زیرا غدد تولید و ترشح اشک مجبور است برای تولید اشک سخت‌ تر کار کند که باعث ناراحتی هایی می شود از همین رو در این مطلب راه های درمانی آبریزش چشم را بررسی میکنیم.

علت آبریزش چشم

گاهی اوقات آبریزش چشم دلایلی چون:

  • حساسیت به گرده گل
  • شوره‌های حیوانات خانگی
  • کک
  • کپک
  • عطر
  • دود سیگار

و غیره… دارد، که می‌تواند باعث تولید بیش از حد اشک شود و گاهی اوقات نیز امکان دارد این امر به دلیل ورم ملتحمه باشد که با بالابردن تولید اشک باعث از بین رفتن این ورم می شود.


شاید دوست داشته باشید

ضعف چشم

چه عواملی باعث ضعف چشم می شود؟

تقریبا تمام کارهایی که انجام می دهیم از درس خواندن بگیرید تا رانندگی به بینایی نیاز داریم. اما اکثر ماها بدون اینکه متوجه شویم در زندگی مان با انجام برخی از عادت ها داریم به سلامت این عضو مهم از بدن آسیب می رسانیم.


راهکارهای درمان آبریزش چشم

برخی راه کارهای درمانی آبریزش چشم موجود است که آنها را باهم بررسی میکنیم.

مواد غذایی غنی از ویتامین های C , E مصرف کنید

گاهی علت جمع شدن اشک در چشم التهاب قسمت میانی چشم است. به گفته متخصصان با مصرف  مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی ویتامین C  و E می‌توان درمان عفونت چشم را سرعت بخشید.

آبریزش چشم

از کمپرس دمنوش های گیاهی استفاده کنید

کمپرس دمنوش مانند پونه کوهی، زرشک، بابونه و گل همیشه‌ بهار نیز در رفع این مشکل بسیار مؤثر است.

از کمپرس آب سرد استفاده کنید

تسکین چشم با استفاده از کمپرس سرد می‌تواند از تولید اشک کم کند. کافی است یک گاز استریل را در آب سرد بغلتانید، آب اضافه آن را بگیرید و روی چشم قرار دهید.

چشم را با آب ولرم و شامپوی بچه بشورید

تمیز کردن منظم چشم به ‌ویژه اگر دچار عفونت شده باشد، می‌تواند خیلی مؤثر واقع شود.  مقداری شامپو را در آب ولرم حل کنید و چشم را تمیز کنید.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *