مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد مصادف با 15 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد

سال ۶۳۶

جنگ یرموک بین بیزانس (روم شرقی) و دولت اسلامی به رهبری عمربن خطاب خلیفه دوم مسلمانان اغاز شد.

سال ۷۱۸

محاصره دوم قسطنطنیه به پایان رسید.

سال ۹۸۲

اتوی دوم، امپراطور روم، در نبرد کوپاکولونیا در کالابریای ایتالیا در مقابل اعراب شکست خورد.

سال ۱۰۴۰

شاه دانکن اول در مبارزه با اولین پسر عموی خود کشته شد. او بعدا پادشاه اسکاتلند شد.

سال ۱۴۶۱

عثمانی‌ها بر پونتوس که بخشی از امپراطوری ترابوزان بود دست‌یافتند.

سال ۱۵۴۶

جنگ تاریخی موهل برگ که در ناحیه ای به همین نام در آلمان میان کاتولیکها و پروتستانها آغاز شده بود با شکست سخت پروتستانها پایان یافت.

سال ۱۶۵۰

گیوم دورانژ، یا گیوم سوم، پادشاه معروف انگلستان و شاهزاده هلندی در شهر های متولد شد. وی در جریان استمداد مردم انگلستان علیه ظلم و جور ژاک دوم به انگلستان حمله کرد و در سال ۱۶۸۹ میلادی با عنوان گیوم سوم پادشاه انگلستان و اسکاتلند شد و پس از ۱۳ سال سلطنت که قسمتی از آن را با همسرش شریک بود روز ۱۹ ماس ۱۷۰۲ مرد .

سال ۱۷۶۱

معاهده سه کشور فرانسه، اسپانیا و ناپل به ابتکار و همت دوک دوشوازول، وزیر خارجه فرانسه به امضا رسید.

سال ۱۷۶۹

ناپلئون بناپارت در آژاکسیو در جزیره کرس متولد شد.

سال ۱۸۵۷

و قیام تاریخی هند علیه سلطه انگلیسیها در آن سرزمین آغاز شد.

سال ۱۸۶۸

قیام مردم چک برای بدست آوردن استقلال از امپراطوری اتریش آغاز شد و در آن زمان بسیاری از ممالک امروز بالکان جز امپراطوری اتریش بودند.

سال ۱۹۱۴

تنگه یا ترعه معروف پاناما، پس از ۱۱ سال که از آغاز حفر آن میگذشت طی تشریفات رسمی افتتاح شد و به این ترتیب دو اقیانوس اطلس و آرام که بترتیب در ناحیه مشرق و مغرب آن قرار داشتند به هم مربوط شدند.


شاید دوست داشته باشید

نشانه های کم خونیعلائم و نشانه های کم خونی چیست؟

کم‌خونی بیماری است که در آن بدن، گلبول قرمز سالم و کافی برای اکسیژن رسانی به…

 


سال ۱۹۳۹

آخرین قرارداد سیاسی میان ممالک اروپایی قبل از جنگ بین الملل دوم در لندن پایتخت انگلستان به امضا رسید. به موجب این قرارداد که یکی از علل اصلی شرکت انگلستان در جنگ دوم جهانی محسوب میشود دو کشور انگلستان و لهستان قرار همکاری نظامی و سیاسی مشترک گذاشتند و چون آلمان روز اول سپتامبر ۱۹۳۵ به لهستان حمله کرد انگلستان نیز از روز ۳ اوت همان سال به آلمان اعلان جنگ داد.

سال ۱۹۴۴

برای اولین بار در جریان جنگهای بین الملل دوم روسها وارد خاک آلمان شدند و به این ترتیب تصرف آلمان توسط نیروهای ارتش سرخ شوروی آغاز شد.

سال ۱۹۴۴

عملیات سواره نظام نیروهای متفقین در جنوب فرانسه آغاز شد.

سال ۱۹۴۷

محمد علی جناح رهبر استقلال پاکستان سوگند ریاست جمهوری را به جای اورد.

سال ۱۹۷۳

در خلال نبرد ویتنام، امریکا به کامبوج حمله برد.

سال ۱۹۷۴

ارتش ترکیه، ماگوسا دومین شهر بزرگ قبرس ا تصرف کرد.

سال ۱۹۷۵

کودتای نظامی در بنگلادش اتفاق افتاد و مجیب رحمان همراه تمامی اعضای خانواده اش کشته شد.

سال ۱۹۹۶

به دستور سلیمان دمیرال رییس جمهوری وقت ترکیه، فعالیت قمارخانه ها در این کشور ممنوع اعلام شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *