مهمترین رویدادهای تاریخی 6 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 6 شهریور مصادف با 28 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 شهریور

سال ۱۴۹۸

راه دریایی هندوستان که اروپا را به ممالک مشرق و جنوب آسیا متصل میکرد توسط واسکو دوگاما دریانورد پرتغالی کشف شد. این راه بعد از بسته شدن راه قسطنطنیه که از روز ۲۹ مه ۱۴۵۳ به تصرف ترکان عثمانی درآمده بود برای ایجاد ارتباط میان اروپا و آسیا بسیار مهم بود. واسکو دوگاما از راه دور زدن آفریقا به اقیانوس هندوستان رسیده بود .

سال ۱۶۹۵

جنگ آزوف که برای تصرف بندری به همین نام در ساحل دریای سیاه، با حمله سپاهیان روسیه به فرماندهی پطر کبیر آغاز شده بود، با شکست روسها پایان یافت. در این جنگ پطر کبیر، با نیروی عثمانی روبرو بود و عثمانیها قویتر از روسها بودند.

سال ۱۷۵۶

جنگ پروس و اتریش بار دیگر آغاز شد و این بار هدف پروس تصرف ایالت ساکس بود که در همان روزهای اول جنگ به مقصود خود نایل آمد. چون احتمال میرفت که بعد از اتریش، فرانسه مورد حمله قرار گیرد، فرانسویان ابتدا ۲۴ هزار سرباز به کمک اتریشیها فرستادند و به این ترتیب جنگ اتریش و پروس به جنگ پروس و فرانسه مبدل شد.


شاید دوست داشته باشید

پی آر پی چیست؟ / ویکی ووکپی آر پی چیست؟

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی (سلول درمانی) روش نوینی است که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک، و باعث…

 


سال ۱۸۱۳

شکست براندنبورگ در جریان جنگی به همین نام نصیب سپاهیان فرانسوی شد. در این جنگ ژنرال اودینو سردار فرانسوی با مارشال برنادوت که در گذشته افسر ارتش فرانسه بود و اینک ولیعهد سوئد شده بود میجنگید. به علت فرار یک گردان از سپاهیان ساکسون که در ارتش فرانسه بودند و پیوستن آنها به برنادوت ،اودینو شکست خورد و براندنبورگ بدست سوئدیها افتاد.

سال ۱۸۲۸

لئو تولستوی نویسنده معروف روسی در یکی از دهکده های شهرستان تولای در روسیه دیده به جهان گشود. در کودکی یتیم شد و اقوامش او را بزرگ کردند. وی بعد از پایان تحصیلات به نویسندگی پرداخت و آثار برجسته ای چون قزاقها – آلبر – جنگ و صلح – آناکارنینا و حاجی مراد را نوشت. وی روز ۷ نوامبر ۱۹۱۰ میلادی درگذشت .

سال ۱۸۳۳

برای اولین بار در مجلس عوام انگلستان به اکثریت آرا رژیم بردگی در انگلستان و سراسر قلمرو حکومت آن امپراطوری غیر قانونی اعلام شد.

سال ۱۹۱۴

نبرد دریایی معروف به هلگولاند در اطراف جزیره ای کوچک به همین نام در دریای شمال اتفاق افتاد. در این نبرد نیروی دریایی آلمان و انگلستان با یکدیگر روبرو بودند. هلگولاند که متعلق به آلمان بود و از آن به عنوان پایگاه دریایی استفاده میشد، مورد حمله انگلیسیها واقع شد و آلمانها شکست خوردند.

سال ۱۹۱۹

دولت شوروی اعلامیه ای خطاب به رنجبران و دهقانان ایران صادر کرد و در آن اعلامیه متذکر شد که کلیه قراردادهای ایران و روس باطل است و قرارداد ایران و انگلیس را هم ملغی می داند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 6 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *