مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین مصادف با 18 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین

سال 1251

قراردادی موسوم به رویتر میان ناصرالدین شاه قاجار و حکومت انگلستان امضاء شد. به موجب آن، انحصار ساختمان راه آهن، استخراج معادن و تاسیس بانک ملی به “بارون جولیوس دو رویتر” یک سرمایه‏دار انگلیسی داده شد.

سال ۱۹۰۶

زمین لرزه ای به قدرت ۷ممیز ۹ریشتر در ایالت سان فرانسیسکوی آمریکا به مدت ۵۰ثانیه به وقوع پیوست. در این زلزله ۲۸هزار ساختمان ویران شد و در حدود ۳هزار تن کشته شدند.

سال ۱۹۲۳

زیمبابوه اعلام استقلال نمود.

سال ۱۹۴۶

جامعه ملل از هم پاشید. جامعه ملل یا سازمان مجمع اتفاق ملل، یک سازمان بین‌المللی میان‌دولتی بود که در نتیجه امضای عهدنامه ورسای، در طی سال‌های ۱۲۹۸ تا ۱۲۹۹ خورشیدی تاسیس شد.

سال ۱۹۵۱

به دنبال امضای پیمان پاریس و تشکیل جامعه زغال و فولاد اروپا، نخستین ستونهای اتحادیه امروزین اروپا بنا نهاده شد.


شاید دوست داشته باشید

هاپکیدو چیست؟ / ویکی ووکهاپکیدو چیست؟

هاپکیدو یکی دیگر از هنرهای زرمی است که ریشه آن به شرق آسیا و کشور کره برمی گردد که…


 

سال ۱۹۵۴

جمال عبدالناصر، با انجام کودتا در مصر قدرت را به دست گرفت.

سال ۱۹۵۵

آلبرت انیشتین، فیزیکدان برجسته جهان درگذشت.

سال ۱۹۸۳

انفجار انتحاری ای در برابر سفارت آمریکا در بیروت اتفاق افتاد که موجب مرگ ۶۳تن شد.

سال ۱۹۸۸

کشتی‏های نظامی آمریکایی به سکوهای نفتی ایرانی سلمان، نصر و مبارک حمله برده و آنها را به آتش کشیدند.

سال ۱۹۸۹

نخستین جنین انسان در دانشگاه اژه در ازمیر شبیه سازی شد.

سال ۱۹۸۹

دهها هزار تن از دانشجویان چینی با درخواست دمکراسی بیشتر در پکن به تظاهرات پرداختند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *