مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند مصادف با 19 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند

سال ۱۰۵۸

ابوحامد امام محمد غزالی، دانشمند شهیر و فیلسوف نامی جهان اسلام در شهر طوس دیده به جهان گشود.

سال ۱۴۰۵

امیر تیمور فاتح یا آنگونه که دشمنانش می گویند تیمور لنگ درگذشت.

سال ۱۸۶۶

امپراطوری عثمانی مجوز گشایش کانال سوئز را صادر کرد.

سال ۱۸۸۳

جان ماتزلیگر امریکایی با طراحی خط تولید کفش، انقلابی در این صنعت پدید اورد.

سال ۱۹۱۵

برای اولین بار تصویری از سیاره پلوتون تهیه شد. به رغم این موفقیت، ستاره شناسان هنوز نمی دانستند که این سیاره جزئی از منظومه شمسی است.

سال ۱۹۲۰

کنگره آمریکا از تایید موافقتنامه ورسای سرباز زد.

سال ۱۹۲۴

دهها هزار تن از مردم تهران در مخالفت با انقراض سلسله قاجاریه و تاسیس جمهوری موسوم به جمهوری رضاخانی دست به تظاهرات زدند.


شاید دوست داشته باشید

درمان زخم بستر چگونه است؟ / ویکی ووکدرمان زخم بستر چگونه است؟

برای درمان زخم بستر از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است، در نتیجه…

 

 


سال ۱۹۳۰

آرتور بالفور سیاستمدار بریتانیایی درگذشت.

سال ۱۹۴۵

ناو هواپیمابر “یو اس اس فرانکلین” آمریکا، از سوی یک هواپیمای بمب افکن ژاپنی مورد حمله قرار گرفت.

سال ۱۹۴۵

اتحاد جماهیر شوروی، با تقدیم یک یادداشت اعتراض اعلام کرد که از این تاریخ به بعد، موافقتنامه دوستی و بی طرفی میان مسکو و آنکارا تجدید نخواهد گردید.

سال ۱۹۷۰

برای نخستین بار دیداری میان “ویلی برانت” و “ویلی استوف” نخست وزیران آلمان غربی و شرقی صورت گرفت.

سال ۲۰۰۳

نیروهای آمریکایی وارد منطقه بی طرف در حد فاصل مرز عراق و کویت شدند.

سال ۲۰۰۷

دهها هزار مخالف جنگ، در یک راهپیمایی در نیویورک شرکت کردند.

سال ۲۰۱۱

نیروهای ائتلاف به دنبال صدور قطعنامه شماره ۱۹۷۳شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف تامین امنیت و ثبات به لیبی حمله کردند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *