مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند مصادف با 16 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند

سال ۵۹۷

پیش از میلاد، بابلیان اورشلیم را گرفتند و به جای یهویاقین، صدقیا را به فرمانروایی برگزیدند.

سال۱۸۹۳

عاشیق شمشیر، در روستای دمیرچی دام شهرستان کلبجر چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۰۷

پروین اعتصامی یکی از شعرای بزرگ آذربایجانی که به زبان فارسی شعر می سرود در تبریز دیده به جهان گشود.

سال ۱۹۰۷

به دنبال قیام مردم، مسعود میرزا ظل السلطان از حکومت اصفهان معزول شد. پس از عزل این والی ستمگر، اداره امور حکومت موقتاً به عهده حسینقلی خان نظام السلطنه واگذار شد

سال ۱۹۱۳

تاتیوس افندی، موسیقیدان ارمنی تبار عثمانی دیده از جهان فرو بست.


شاید دوست داشته باشید

بررسی کانسپت کینتیک HK GT / ویکی ووکبررسی کانسپت کینتیک HK GT

کینتیک HK GT در زمره خودروهای هیبریدی و پاک جایی می گیرد. این خودرو با توان تولید ۱۰۷۳ اسب بخار به ۴ موتور الکتریکی هم مجهز شده که گشتاور تولید شده را به…

 

 


سال ۱۹۲۱

اتحاد جماهیر شوروی، حکومت آنکارا را به رسمیت شناخت و به دنبال ان معاهده مسکو امضاء گردید.

سال ۱۹۶۸

به دنبال جنگ ویتنام، کشتار مای لایی به وقوع پیوست.

سال ۱۹۷۳

نخستین کارخانه ذوب آهن در اصفهان با حضور نخست وزیر شوروی افتتاح شد.

سال ۱۹۷۶

به دستور محمدرضاشاه، تاریخ ایران از هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی تغییر یافت که موجب بروز انتقادت شدیدی از وی گردید.

سال ۱۹۷۸

به دنبال انفجار یک بمب در دانشکده داروسازی استانبول ۷دانشجو کشته شدند.

سال ۱۹۷۸

آلدو مورو، نخست وزیر سابق ایتالیا از جانب گردان سرخ ربوده شد. وی پس از ۵۴روز اسارت کشته شد. مورو مانع از قدرت گرفتن نیروهای چپ در ایتالیا شده بود. آلدو مورو همچنین به ورود ایتالیا به پیمان دفاعی ناتو کمک کرد.

سال ۱۹۸۸

شهر حلبچه پس از اشغال این شهر از سوی نیروهای ایرانی، توسط ارتش بعث عراق هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و به دنبال آن هزاران انسان بی دفاع کشته و مصدوم شدند.

سال ۲۰۰۰

توماس فریبی، خلبانی که نخستین بمب اتم را در تاریخ ششم اگوست سال ۱۹۴۵با هواپیمایB-۲۹Enola Gay بر هیروشیمای ژاپن انداخته بود درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *