مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 بهمن در جهان رویدادهای تاریخی 1 بهمن مهمترین رویدادهای تاریخی 30 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 29 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی  27 دی مصادف با 17 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی

سال ۱۶۰۵

دون کیشوت، نخستین رمان جهان منتشر شد.

سال ۱۷۰۶

بنیامین فرانکلین، نویسنده، سیاست‌مدار و مخترع آمریکایی متولد شد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۷۵۱

توماس آلبینونی موسیقیدان وآهنگساز اهل ایتالیا درگذشت.

سال ۱۷۷۳

جیمزکوک وافرادش به عنوان نخستین گروه دریانوردان اروپائی مدار قاره قطب جنول را پشت سر گذاشتند.


شاید دوست داشته باشید

تونگ و خواص آن / ویکی ووکتونگ و خواص آن

این گیاه دارای خواص خارقالعاده است و اگر میوه‌ی آن را بخورید. نیروی جنسی را زیاد میکند. آن را در سایه خشک کنید و با گوشت بپزید و بخورید. کم خونی را برطرف می کند. همچنین اگر…


سال ۱۸۱۹

سیمون بولیوار قهرمان نامی آمریکای لاتین، تاسیس جمهوری کلمبیا را اعلام کرد.

سال ۱۸۹۹

آلکاپون، یکی ازبزرگ‌ترین خلاف‌کاران آمریکایی به دنیا آمد.

سال ۱۹۱۷

آمریکا جزایر ویرجین را از دانمارک به قیمت ۲۵ میلیون دلار خریداری کرد.

سال ۱۹۴۲

محمدعلی کلی یکی از قویترین بوکسورهای جهان، در آمریکا متولد شد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۴۶

شورای امنیتی سازمان ملل متحد نخستین اجلاس خود را برگزار کرد.

سال ۱۹۶۱

 پاتریس لومومبا سیاست‌مدار و اولین نخست‌وزیر کشور جمهوری دموکراتیک کنگو از سوی تروریستهایی که توسط بلژیک و امریکا حمایت می شدند به قتل رسید.

سال 2006

پروفسور دکتر محمد علی فرزانه نویسنده مردمی، محقق نواندیش و مبارز ثابت قدم تبریزی، پس از عمری مجاهدت و تحمل مشقات در راه آزادی و حقوق مردم آذربایحان، در تاریخ ۲۷ دیماه در شهر گوتنبرگ سوئد دار فانی را وداع گفت. جنازه وی در ارامستان وادی رحت تبریز دفن شده است.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *