مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 بهمن در جهان رویدادهای تاریخی 1 بهمن مهمترین رویدادهای تاریخی 30 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 29 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی مصادف با 11 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی

سال ۶۴۲

یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانیان به دست یک آسیابان کشته شد.

 سال ۸۱۲

استوراکیوس، امپراطور بیزانس درگذشت.

سال ۸۴۴

میخائیل یکم، امپراطور بیزانس درگذشت.

سال ۱۴۵۴

بزرگترین اتش سوزی تاریخ استانبول اتفاق، افتاد. در ان زمان اکثر خانه های این شهر چوبی بودند.

سال ۱۵۵۶

شیخ ملا محمد فضولی یکی از بزرگترین عزلسرایان جهان ترک متولد شد. او را بزرگترین شاعر ترکی آذربایجانی در سدهٔ دهم می‌دانند. پدر وی ساکن حله در عراق امروزی بود و محمد فضولی در آن‌جا به‌دنیا آمد و در بغداد پرورش یافت و از این روی، سه زبان ترکی، فارسی و عربی را به خوبی می‌دانست. وی به هر سه زبان شعر سروده ‌است. از اثار این حکیم بزرگ آذربایجانی، می توان شاه و گدا، لیلی و مجنون، مثنوی بنگ و باده، روضه، حدیقه السعداء، صحبت الاثمار، شکایت‌نامه و رساله معما را بر شمرد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

شبکه اجتماعی اسپکترومز spectrums چیست؟ / ویکی ووکشبکه اجتماعی اسپکترومز spectrums چیست؟

یک اپلیکیشن موبایل است که برای اندروید و آی او اس عرضه شده و کار آن …

 


سال ۱۸۸۰

میشل اوژن شورول شیمی‌دان و محقق فرانسوی و کاشف طریقهٔ تجزیه چربی‌ها و روغن‌های نباتی و حیوانی درگذشت.

سال ۱۹۲۰

استقلال جمهوری دمکراتیک اذربایجان از سوی کنفرانس صلح ورسای به رسمیت شناخته شد. این جمهوری که به جمهوری اول آذربایجان موسوم است به رهبری محمد امین رسولزاده تاسیس شد.

سال ۱۹۰۶

فرمان تأسیس عدالتخانه توسط مظفرالدین شاه قاجار صادر شد.

سال ۱۹۲۲

برای اولین بار انسولین در درمان بیماری قند مورد استفاده قرار گرفت.

سال ۱۹۴۳

حلقه محاصره شهر استالین گراد از سوی ارتش سرخ شکسته شد و تلفات گسترده ای هم به روسها و هم به آلمانهای نازی وارد گردید.

سال ۱۹۶۲

فعالیت کوه آتشفشانی نوادو هواسکاران سبب مرگ ۴۰۰۰ نفر شد.

سال۱۹۶۳

شش اصل انقلاب سفید و اصلاحات ارضی را محمد رضا شاه پهلوی در کنگره ملی کشاورزان به اطلاع افکار عمومی رساند.

سال ۱۹۷۲

پاکستان شرقی تحت عنوان بنگلادش مستقل گردید.

سال ۱۹۷۹

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

 

شورای انقلاب اسلامی به دستور آیت‌الله خمینی فقید در پاریس تاسیس شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *