مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر مصادف با 2 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر

سال ۱۶۹۸

توماس ساوری، مخترع انگلیسی، حق امتیاز ماشین بخار را دریافت کرد.

سال ۱۷۷۷

ایالت ورمونت عنوان نخستین ایالت آمریکا در لغو برده داری را به دست آورد.

سال ۱۸۳۹

در سواحل کوبا ۵۳ برده، در کشتی آمیستاد قیام کردند.

سال ۱۸۲۹

قشون روسیه به استعداد ۲۵ هزار سرباز بالکان را متصرف شد.

سال ۱۹۰۰

فردریش شافن، مخترع المانی، نخستین زپلین جهان را به پرواز دراورد.

سال ۱۹۱۷

یونان علیه ترکیه اعلام جنگ نمود.


شاید دوست داشته باشید

درختچه‌ی غارگیلاسی و خواص آن / ویکی ووکدرختچه‌ی غارگیلاسی و خواص آن

درختچه‌ی غار گیلاسی گیاهی است از خانواده Rosaceae، درختچه یا درخت کوچکی است که بلندی آن تا ده مترمیرسد. شاخه های جوان آن صاف…


سال ۱۹۳۴

عملیات “شب چاقوهای بلند” در آلمان با مرگ ارنست روهم به اتمام رسید. شب چاقو های بلند  به حوادث مرگبار قتل ارنست روهم رئیس اس آ و برخی دیگر از فعالین حزب نازی در روزهای پایانی ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه سال ۱۹۳۴ گفته می‌شود، که دستگاه تبلیغاتی حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان آن را کودتای روهم نامید.  در این حادثه حدودا 400 نفر کشته شدند.

سال ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده آمریکایی دیده به جهان گشود. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود.

سال ۱۹۶۶

فرانسه بی اعتنا به الودگی شیدید محیط زیست، نخستین آزمایش هسته ای خود را در جزیره موروروا واقع در اقیانوس کبیر انجام داد.

سال ۱۹۷۶

با الحاق ویتنام جنوبی به ویتنام شمالی، جمهوری سوسیالیست ویتنام تاسیس گردید.

سال ۱۹۷۸

چارون قمر سیاره پلوتون کشف گردید.

سال ۱۹۸۶

در جام جهانی فوتبال مکزیک، ارژانتین مقام اول را به دست اورد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *