نقد و بررسی بازی Prey

Prey

بازی Prey توسط شعبه‌ی «آستین» (Austin) استودیوی بازی‌سازی Arkane Studios ساخته می‌شود. این بازی یک اکشن اول‌شخص علمی-تخیلی است و اگر قسمت قبلی این بازی را بازی کرده باشید، احتمالا کم و بیش از روند آن خبر خواهید داشت. این بازی جدید اسم‌اش تفاوتی با قسمت قبلی ندارد. شرکت بتسدا می‌خواهد مجموعه بازی‌های Prey را دوباره از ابتدا شروع کند.

بررسی بازی Prey

Prey

بر‌طبق گفته کمپانی Bethesda Softworks، در این بازی زرادخانه قدرتمندی شامل طیف وسیعی از سلاح‌ها و قدرت‌های فضایی باور‌نکردنی در اختیار دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به نبرد با Typhon بپردازید. در این بازی ۲۴ توانایی انسانی و ۲۰ قدرت فضایی منحصر‌به‌فرد وجود دارد. همچنین به دلیل عدم کلاس‌بندی، می‌توانید پس از کشف هر قدرتی از آن استفاده کنید.

در کنار توانایی‌های انسانی که مواردی از جمله:

  • هک
  • جا‌به‌جایی اشیا
  • تعمیر و ساخت سلاح

را در بر می‌گیرد،

می‌توانید از قدرت‌های مبتنی بر Typhon که در سه دسته تقسیم‌بندی شده‌اند، استفاده کنید. اما استفاده از قدرت‌های فضایی چندان بدون عیب نیست، زیرا در این صورت برجک‌های امنیتی شما را به عنوان دشمن شناسایی کرده و ریسک کشته شدن توسط Nightmare را افزایش می‌دهد.

داستان بازی Prey

Prey

در Prey نقش فردی را بر عهده می‌گیرید که قدرت‌هایی بیگانه به دست آورده است.

داستان بازی در سال ۲۰۳۲ اتفاق می‌افتد.

شما به عنوان فردی روی ایستگاه فضایی Talos I که پیرامون ماه گردش می‌کند، بیدار می‌شوید. اتفاقات زیادی در این ایستگاه فضایی روی داده است و همه چیز دگرگون شده. شما هم به تدریج و در طول بازی از این اتفاقات خبردار می‌شوید و برای بقا در ایستگاه فضایی، باید از هر ابزار و وسیله‌ای که دور و برتان می‌بینید، استفاده کنید.

علاوه بر این موضوعات، اعلام شده که Morgan Yu می‌تواند هم مذکر و هم مونث باشد و بازی‌ بازان این را به دلخواه انتخاب خواهند کرد. برای همین است که نام شخصیت اصلی بازی Morgan (که یک نام با جنسیت خنثی است) انتخاب شده است.

گیم پلی بازی Prey

گیم‌پلی بازی را باید ترکیبی از طراحی مراحی بی‌نظیر سری Dishonored در کنار موارد گوناگونی از سری System Shock و از لحاظ داستان‌سرایی آن را یک الگوبرداری صحیح از بازی BioShock دانست. در ادامه میتوانید تریلر این بازی را ببینید.

تاریخ انتشار بازی Prey

Prey

بازی Prey در روز ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ برروی کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

به امید فردایی روشن.

منابع: gematsu / ZoomG

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *