کدوی شکم پر را چگونه درست کنیم؟

کدوی شکم پر را چگونه درست کنیم؟ - ویکی ووک

کدوی شکم پر می تواند یک غذای ساده و یا یک پیش غذا در مجالس و مهمانی ها باشد که با طبخ درست و خوشمزه، همه می توانند از خوردن آن لذت ببرند.

در این پست قرار است تا یک نمونه از کدویی که به صورت شکم پر درست شده است را به شما عزیزان آموزش دهیم، گر چه که انواع مختلفی از این نوع غذا با روش های متفاوت پخت وجود دارد، اما امیدواریم شما با طبخ کدو به این شیوه، از خوردن آن لذت ببرید.

کدوی شکم پر را چگونه درست کنیم؟ - ویکی ووک

در تعریف از کدو همین اندازه بس که در انواع رژیم های لاغری از آن استفاده می شود و یکی از مواد غذایی است که خوردن آن به بیماران، بخصوص افراد دیابتی توصیه می شود.

این ماده غذایی که سرشار از مواد مغذی و ویتامین است به چربی سوزی در بدن هم کمک می کند و ارزش غذایی بالایی دارد.

مواد لازم برای این غذا

ردیف عنوان مقدار
1 کدو سبز خورشتی درشت یک کیلو
2 گوشت چرخ کرده 200 تا 300 گرم
3 نخود پخته یک پیمانه
4 قارچ یک پیمانه
5 فلفل دلمه ای یک عدد
6 پیاز یک عدد بزرگ
7 سیر یک حبه بزرگ
8 گوجه فرنگی 2 عدد
9 رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذا خوری
10 نمک و ادویه به مقدار لازم
11 روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کدوی سبز شکم پر

ابتدا از چند ساعت قبل نخودها را خیس کرده و بگذارید تا پخته شود و سپس کدوها را شسته وداخل کدو سبزهایی را ( که بهتر است از نوع درشت آن انتخاب کرده باشید تا بتوانید مواد را داخل آن بریزید) با یک وسیله مناسبی که در اختیار دارید، خالی کنید.

حالا لازم است که کدوها را داخل روغن، به مقدار کمی سرخ کنید و آن ها را کنار بگذارید تا کمی سرد شوند.

در این فاصله، برای مواد داخل کدو، پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن درون تابه ای تفت دهید و کمی که طلایی شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

وقتی آب گوشت کشیده شد، فلفل دلمه ای خرد شده و قارچ خرد شده را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا مواد با یکدیگر کمی تفت بخورند و حالا به آن نمک و هر ادویه ای را که دوست دارید، از جمله زردچوبه و فلفل و کمی دارچین را اضافه کنید.

از گوجه فرنگی هایی که خرد کرده اید فراموش نکنید و وقتی آن ها را به مواد گوشتی اضافی کردید بگذارید تا کمی نرم شوند و در آخر هم نخودهای پخته را به این مجموعه اضافه کنید.

برای تهیه سس این غذا، ابتدا سیر را که رند و یا کاملاً له کرده اید درون روغن ریخته و بلافاصله دو قاشق رب گوجه فرنگی و کمی زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و درون روغن کمی تفت دهید، حالا یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت 3 الی 5 دقیقه با حرارت بسیار کم بجوشد.

درون کدوها را از موادی که درست کرده بودید، به آرامی و با قاشق کوچکی پر کنید و آن ها را درون ظرف پیرکس، یا هر ظرفی که بتوانید

آن را داخل فر قرار دهید بگذارید، وقتی همه کدوها و مواد تمام شد، روی آن ها را از همین سس گوجه فرنگی که آماده کرده بودید بریزید.

حالا ظرف را درون فری که از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم کرده بودید، به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید تا سس ها کمی به خورد کدوها رفته و آن ها را مزه دار کنند.

کدوی شکم پر شما آماده شده و می توانید آن را با هر چاشنی و ترشی که دوست دارید نوش جان کنید.

کدوی شکم پر را چگونه درست کنیم؟ - ویکی ووک

نکات قابل توجه

برای اینکه بتوانید مواد بیشتری را درون کدو جای دهید، کدوهای درشت تر را انتخاب کنید.

برای خالی کردن شکم کدوها می توانید از قاشق های کوچک، مانند قاشق چایخوری و مربا خوری هم استفاده کنید.

به جای اینکه کدوها را سالم استفاده کنید می توانید آن ها را از وسط نصف کرده و از مواد میانی پر کنید.

اگر نمی خواهید به هر دلیلی از فر استفاده کنید، می توانید کدوها را درون ظرف مناسبی ریخته و روی شعله بگذارید، البته با حرارت کم و لازم است تا آب سس را بیشتر کنید تا در اثر مجاورت مستقیم با شعله، کدوها نسوزند.

اگر بودن نخود را درون این خوراک نمی پسندید، می توانید از نخود سبز به جای آن استفاده کرده و یا کلاً آن را حذف کنید، که ما به شما این مورد را توصیه نمی کنیم، البته به هزار و یک دلیل!

به جای گوجه فرنگی در داخل مواد میانی، می توانید از رب گوجه فرنگی کمک بگیرید.

اگر دوست دارید که غذای شما ترش مزه باشد درون آن کمی غوره و یا آبغوره بریزید که همخوانی خوبی با کدو دارد.

کدوی شکم پر می تواند به عنوان یک پیش غذا هم استفاده شود.

 

 

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *