کیک یزدی را در خانه چگونه درست کنیم؟

کیک یزدی را در خانه چگونه درست کنیم - ویکی ووک

با سلام و احترام خدمت همه کاربران عزیز ویکی ووکی. در پست های قبلی با آموزش و طرز تهیه شیرینی کوکی وانیلی، شیرینی نخودچی، باقلوا با خمیر یوفکا و… آشنا شدیم. امروز می خواهیم با طرز تهیه یکی از کیک های معروف ایرانی یعنی کیک یزدی آشنا شویم. اصالت این کیک مربوط به شهر یزد است. این کیک را می توانید به عنوان عصرانه در کنار چای در کنار عزیزانتون میل کنید.

کیک یزدی را در خانه چگونه درست کنیم - ویکی ووک

مواد لازم جهت تهیه کیک یزدی

ردیف عنوان مقدار
1 آرد یک و نیم پیمانه
2 شیر نصف پیمانه
3 شکر دو سوم پیمانه
4 تخم مرغ دو عدد
5 روغن مایع دو سوم پیمانه
6 بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
7 پودر هل یک سوم قاشق مرباخوری
8 گلاب 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک یزدی

ابتدا ظرف بزرگ و گودی را انتخاب کنید و دو عدد تخم مرغ را در آن بشکنید و با دست یا همزن برقی آنقدر بزنید تا کاملا یکدست و سفیدرنگ شود.

در فاصله ای که تخم مرغ ها را می زنید، شکر را نیز کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید.

شیر را همراه روغن مایع و گلاب به تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود (برای اضافه کردن شیر حتما دقت کنید که شیر باید ولرم باشد پس از افزودن شیر داغ یا سرد بپرهیزید)

آرد را 2 – 3 بار الک کنید سپس بکینگ پودر و پودر هل را به ان اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند حال آرد را کم کم به مایه بالا بیفزایید و هم بزنید تا یکدست و صاف شوند.

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

قالب های کیک یزدی یا مافین را در سینی فر بچینید و آن را با کپسول های کاغذی بپوشانید. حالا از مایه کیک دو سوم قالب را پر کنید و با هر چیزی که دوست دارید مانند کنجد، پودر پسته و… روی کیک را تزیین کنید.

وقتی همه قالب ها از مایه کیک پر شد، سینی را داخل فر قرار دهید و حدود 15 دقیقه به آن زمان دهید تا کیک ها به خوبی بپزند و روی کیک طلایی شود.

بعد از اینکه کیک ها را از فر خارج کردید، بگذارید تا خنک شوند و بعد آن را از قالب جدا کنید.

نوش جان

کیک یزدی را در خانه چگونه درست کنیم - ویکی ووک

چند نکته جهت تهیه کیک یزدی

پس از آماده کردن مایه کیک بلافاصله آن را درون قالب ها و داخل فر بگذارید تا بپزد زیرا اگر بین پخت و آماده سازی مایه کیک فاصله بیفتد، کیک شما پف لازم را نخواهد داشت.

از ماست به جای شیر ولرم به همان میزان هم می توانید استفاده کنید به شرط آنکه ماست را هم در دمای معمولی گذاشته باشید و خیلی سرد نباشد.

حتما سر قالب های کیک را خالی بگذارید زیرا وقتی کیک پف می کند از قالب سر نرود.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *