حلیم بادمجان و طرز تهیه آن

حلیم بادمجان و طرز تهیه آن / ویکی ووک

حلیم بادمجان در اصل یکی از غذاهای بسیار معروف و خوشمزه اصفهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد اما در شهرهای دیگر کشور ما نیز این غذا را به روش خودشان و با مقداری تغییر طبخ می‌کنند. ما در مطالب پیش با برخی غذاها همچون: شاک شوکا، همبرگر مرغ و سبزیجات،  آش انار و … آشنا شدیم و در این پست ما هم می‌خواهیم شمارا با یک نوع از پخت حلیم بادمجان آشنا کنیم. امیدواریم این غذا موردتوجه و پسند شما قرار گیرد و از تهیه آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه حلیم بادمجان

حلیم بادمجان و طرز تهیه آن / ویکی ووک

ردیف عنوان مقدار
1 گوشت گوسفندی با استخوان نیم کیلو
2 عدس 200 گرم
3 بادمجان 8 عدد متوسط
4 پیاز بزرگ یک عدد
5 کشک ساییده به میزان لازم
6 نعنا خشک یک قاشق غذاخوری
7 نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
8 سیر 5 حبه سیر

شاید دوست داشته باشید

تاریخ انتشار بازی Need for speed payback / ویکی ووکتاریخ انتشار بازی Need for speed payback

بازی Need for speed payback نسخه جدید نید فور اسپید قرار است شامل ویژگی‌های جذابی چون شخصی‌سازی خودرو و تعقیب و گریز‌های هیجان‌انگیز باشد ، همچنین طبق گفته ی الکترونیک آرتز، سیستم شخصی‌سازی ماشین‌ها در این بازی، کامل‌ترین سیستم شخصی‌سازی را نسبت به نسخه های قبل خود دارد، این بازی قرار است در تاریخ…


طرز تهیه حلیم بادمجان

ابتدا پیاز را نگینی خردکنید و آن را باکمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشتی را که از قبل خردکرده‌اید به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. در آخر به آن مقداری فلفل و کمی زردچوبه بزنید و با دو تا سه لیوان آب بگذارید تا بپزد. (در آخر پخت گوشت به آن نمک بیفزایید)

بادمجان‌ها را پوست بکنید و از وسط نصف کنید کمی به آن نمک بزنید و بگذارید توی صافی یا درون پارچه‌ای تمیز تا تلخی بادمجان گرفته شود.

عدس را نیز باکمی آب و نمک بگذارید تا بپزد (می‌توانید در آخر پخت گوشت عدس را به آن اضافه کنید تا با گوشت بپزد)

بادمجان‌ها را روی حرارت کم و با روغن کم سرخ‌کنید بهتر است بادمجان‌ها را با حرارت بسیارکم و درحالی‌که درب ماهیتابه را گذاشتید بپزید تا بخارپز شود.

وقتی گوشت و عدس پخت و آب‌گوشت کاملاً خشک شد، آن را از روی حرارت بردارید و استخوان‌ها را از آن جدا کنید و گوشت و عدس را باهم با گوشت‌کوب بکوبید.

در پایان بادمجان‌ها را که بخارپز کردید به گوشت و عدس بیفزایید و بکوبید تا کاملاً همه باهم مخلوط و له شود.

حال آن را داخل ظرف موردنظر ریخته و روی آن را با کشک و نعنا داغ تزیین کنید.

چند نکته جهت تهیه حلیم بادمجان

تلخی بادمجان ها را به دو روش می توانید از بین ببرید یکی با افزودن نمک روی بادمجان و یا اینکه بادمجان ها را درون آب نمک بگذارید سپس آن را دوباره به مدت ده دقیقه درون آب معمولی قرار دهید و بعد بادمجان ها را خشک و سرخ کنید. اگر تمایل دارید می توانید کشک را موقع کوبیدن گوشت و عدس و بادمجان به این مواد اضافه کنید تا کاملا با آنها مخلوط شود. اگر از مقداری زعفران استفاده کنید طعم بهتری را در غذایتان ایجاد کردید.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز / علاقه مند به آشپزی


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *