نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان کدام هستند؟

نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان کدام هستند؟ / ویکی ووک

بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی جهان، در نمایشگاه‌های برتر خودرو در کشورهای مختلف هرساله در حال برگزاری است. این رویدادهای سالانه محل اجتماع عشاق و علاقه‌مندان خودرو و تکنولوژی‌های آن در سراسر دنیا است. نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان محلی مناسب برای عرض‌اندام خودروسازهای نوپا و همچنین به نمایش گذاشتن جدیدترین مدل کمپانی‌های معتبر و معروف دنیا محسوب می‌شود. در ادامه با نمایشگاه‌های برتر خودرو در سراسر جهان و محل و تاریخ برگزاری آن آشنا خواهیم شد.

نمایشگاه‌های برتر خودرو در آمریکای شمالی

 

نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان کدام هستند؟ / ویکی ووک

 

آمریکا همیشه جزو یکی از بهترین کشورهای صنعت خودروسازی بوده و در ایالت‌های مختلف آن هرساله رویدادهای مهمی در این صنعت پرطرفدار برگزار می‌شود. از مهم‌ترین نمایشگاه‌های برتر خودرو در این کشور می‌شود به نمایشگاه شیکاگو (Chicago Auto Show) با بازدیدکنندگان میلیونی آن و وجود هزاران وسیله نقلیه در ماه فوریه هرسال و در شهرWindy city در مجموعه‌ی مک کورمیک McCormick)) برگزار می‌شود، اشاره داشت. دیگر نمایشگاه‌های مطرح آمریکای شمالی به شرح زیر است:

  • نمایشگاه خودرو دیترویت Detroit Autorama))

این نمایشگاه در ایالت میشیگان هرساله در اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس با رویکرد به نمایش گذاشتن جدیدترین محصولات و نوآوری‌های انواع خودرو برگزار می‌شود.

  • نمایشگاه خودرو واشنگتن Washington Auto Show))

در اواخر ژانویه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی در آمریکا برگزار می‌شود که درنهایت به برترین خودرو سبز هم جوایزی اهدا می‌شود.

  • نمایشگاه خودرو نیویورک New York International Auto Show))

شهر منهتن در اواخر ماه مارس یا ابتدای ماه آوریل میزبان کمپانی‌های مختلف خودروساز برای عرضه‌ی جدیدترین محصولات خود است.

نمایشگاه‌های برتر خودرو در توکیو (Tokyo Motor Show)

خودروسازی ژاپن همیشه پرقدرت و مهارت ظاهرشده و در بعضی از موارد دنیا را تحت تأثیر ایده‌های جذاب خود در تکنولوژی‌های خودرو قرار می‌دهد. چندین کمپانی برتر خودروسازی ژاپن مانند نیسان، مزدا، هوندا، تویوتا، لکسوس و… که در دنیای خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، هرساله در اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر در توکیو ژاپن از جدیدترین تکنولوژی و محصولات خود رونمایی می‌کنند. این نمایشگاه در میان 5 آتوشوی برتر دنیا به‌حساب می‌آید و بسیار پرطرفدار و پرمخاطب دنبال می‌شود.

 

نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان کدام هستند؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

گیاه جوزار قم و خواص آن / ویکی ووکگیاه جوزار قم و خواص آن

جوزار قم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در این مطلب میخواهیم آن را بررسی کنیم. این گیاه ریشه های متورم به شکل غده دارد که

 


نمایشگاه‌های برتر خودرو در پاریس (Paris Motor Show)

البرت د دیون (Albert de Dion) در سال 1898 اولین شخصی بود که نمایشگاهی تحت این عنوان را در گرند پالایس پاریس فرانسه برای اولین بار در تاریخ برگزار کرد. بعدازآن نمایشگاه پاریس همواره و هرساله در ماه اکتبر میزبان خودروسازهای معتبر دنیا برای عرضه‌ی جدیدترین محصولاتشان بوده. پاریس که اولین نمایشگاه در جهان بوده همچنان یکی از نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان است و عاشقان صنعت خودرو توجه زیادی به این رویداد سالیانه جذاب دارند.

 

نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان کدام هستند؟ / ویکی ووک

 

نمایشگاه های برتر خودرو در چین

پیشرفت خودروسازی چین بخصوص در قرن بیستم بسیار چشمگیر و محسوس بوده به‌طوری که هم‌اکنون برگزارکننده یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان بوده و با توجه به جمعیت بالای این کشور و سرمایه گذاری‌هایی که انجام‌گرفته در سال‌های نه‌چندان دور شاهد رقابتی جذاب بین کمپانی‌های چینی و دیگر شرکت‌های خودروساز مطرح جهان خواهیم بود. دو نمایشگاه بزرگی که در چین برگزار می‌شوند به شرح زیر است.

  • نمایشگاه خودرو شانگهای (Auto Shanghai)

یکی از قدیمی ترین نمایشگاه‌های برتر خودرو چین در سال 1985 برگزار شد که در حال حاضر هرساله در ماه اوریل میزبان شرکت های خودروساز است.

  • نمایشگاه خودرو بیچینگ یا پکن (Beijing International Automotive Exhibition)

در پایتخت چین و در اواخر ماه اوریل و یا اوایل ماه مارس بزرگترین رویداد خودرویی در چین برگزار می کند.

نمایشگاه‌های برتر خودرو در ژنو (International Geneva Motor Show)

سویس همواره یکی از کشورهای مورد اعتماد و امن بوده و هرساله میزبانی مراسمات مختلفی را بر عهده دارد. در میان این مراسم‌های متعدد، شهر ژنو سویس برگزارکننده‌ی یکی از نمایشگاه‌های برتر خودرو است که هرساله در ماه مارس در محل نمایشگاه پلکسپو این شهر بازدیدکنندگان زیادی جمع می‌شوند تا در این رویداد مهم صنعت خودروسازی حضور یابند.

 

نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان کدام هستند؟ / ویکی ووک

 

نمایشگاه‌های برتر خودرو در فرانکفورت (International Motor Show Germany)

در آخر، سرآمد نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان، نمایشگاه فرانکفورت آلمان است که از سال 1991 در محل نمایشگاه بین المللی استلانگ (Ausstellung) برگزار می شود. این نمایشگاه هرساله در ماه سپتامبر و با حضور پرشور خودروسازهای مطرح جهان و آلمان مانند مرسدس بنز، آئودی، بی ام دبلیو و… برای به نمایش گذاشتن کانسپت ها و طرح های آینده و همچنین فناوری های جدید خود در صنعت خودرو برگزار می گردد.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: ویکی پدیا | proctorcars

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *